تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۳۰
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۷۸۲۹۲
سرویس خبر : انرژی
مدیر امور برق و نیروگاه‌های مجتمع مس سرچشمه:

مجتمع مس سرچشمه به شرکت برق منطقه‌ای کرمان بدهی ندارد

می متالز - مدیر امور برق و نیروگاه‌های مجتمع مس سرچشمه با اشاره به انتشار برخی خبرها مبنی بر بدهی مجتمع مس سرچشمه به شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان، آن را رد کرد و گفت: مجتمع مس سرچشمه به شرکت برق منطقه‌ای کرمان بدهی ندارد.
مجتمع مس سرچشمه به شرکت برق منطقه‌ای کرمان بدهی ندارد

به گزارش می متالز، فرخ مرتضوی اظهار کرد: برخی از سایت‌ها خبری مبنی بر بدهی 43 میلیارد تومانی مجتمع مس سرچشمه به شرکت برق منطقه‌ای کرمان بابت برق مصرفی را منتشر کردند که با بررسی‌هایی که انجام دادیم مشخص شد این بدهی وجود ندارد.

وی توضیح داد: قبل از راه‌اندازی و تولید برق توسط نیروگاه سمنگان سیرجان، قبوضی که از برق منطقه‌ای می‌آمد در امور برق و نیروگاه‌ها تایید فنی شده و کل مبلغ در امور مالی پرداخت می‌شد، اما از زمانی که نیروگاه سمنگان راه‌اندازی و به تولید رسید و پس از اخذ مجوزهای لازم از توانیر، توسط مدیر محترم امور انرژی شرکت ملی مس ایران، برقی که در نیروگاه سمنگان به شبکه برق سراسری تحویل می‌شود، با قبوض برق اشتراک مجتمع مس سرچشمه، تهاتر می‌شود. بدین صورت که برق مصرفی در مجتمع مس سرچشمه در حدود 100 کیلومتر آن طرف‌تر به شبکه سراسری برق تحویل داده شده و از مبلغ برق مصرفی (قبوض) کسر می‌شود.

مدیر امور برق و نیروگاه‌های مجتمع مس سرچشمه تاکید کرد: خبری که به نقل از مدیرعامل محترم شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان منتشر شده، بدون در نظر گرفتن تهاتر است و با در نظر گرفتن آن، شرکت مس هیچگونه بدهی به شرکت برق منطقه‌ای ندارد.

مرتضوی همچنین با بیان اینکه برای پرداخت قبوض برق باید روال آن طی شود افزود: البته پرداخت قبوض برق فرآیند خود را دارد به طوری‌ که این قبوض پس از وصول توسط امور مالی برای اخذ تاییدیه فنی به امور برق و نیروگاه‌ها ارسال و سپس تاییدیه به امور مالی ارجاع و پرداخت می‌شود. لذا آخرین قبض ممکن است در انتظار چنین پروسه‌ای قرار گیرد اما مبلغ آن ناچیز است و قابل توجه نیست.

عناوین برگزیده