تاریخ: ۱۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۰۱
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۷۸۵۹۴
سرویس خبر : انرژی

صرفه‌جویی ۳/۱ میلیارد متر مکعبی در مصرف گاز با انرژی های تجدیدپذیر

می متالز - انرژی‌های تجدید پذیر با سهمی بیش از ۸۰۰ مگاوات تاکنون در مصرف یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی و یک میلیارد متر مکعب آب صرفه‌جویی کرده‌اند.
صرفه‌جویی ۳/۱ میلیارد متر مکعبی در مصرف گاز با انرژی های تجدیدپذیر

به گزارش می متالز، رضا صمدی مدیرکل دفتر مطالعات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌ وری انرژی برق ایران در گفتگوی خود افزود: انرژی‌های تجدیدپذیر در کشورمان با توجه به وضعیت خوب تابش خورشید و همچنین وزش بادهای مناسب، منبع لایزالی برای تولید انرژی برق هستند که می توانند به راحتی جایگزین سوخت های فسیلی شوند.وی خاطر نشان ساخت: استفاده از انرژی های تجدیدپذیر مصرف سوخت های فسیلی را کاهش خواهد داد و این امر کمک شایانی به کاهش آلودگی های هوا و زمین می کند.

مدیرکل دفتر مطالعات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌ وری انرژی برق ایران گفت: انرژی های تجدیدپذیر برخلاف انرژی های فسیلی که هزینه های بالایی هم در تولید و هم در نگه داشت دارند، مشمول هزینه های سنگین تعمیر و نگهداری نمی شوند و برای عموم مردم مقرون به صرفه هستند.

وی افزود: تکنولوژی انرژی های تجدید پذیر همه جدید بوده و بیشتر وارداتی هستند و نوسان های اخیر ارزی سبب افزایش قیمت آنها شده و همین امر توسعه آنها را با کندی مواجه کرده است.

صمدی با بیان اینکه انرژی های تجدید پذیر تا سال پیش در کشورمان شناخته شده نبود، گفت: اکثر توسعه این نوع از انرژی ها درچهارتا پنج سال اخیر اتفاق افتاده به گونه ای که ظرفیت فعلی آنها را به ۸۴۰ مگاوات رسانده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر ظرفیت ایجاد شده در انرژی های تجدید پذیر در نیروگاه های خورشیدی و بادی بوده است،ادامه داد: ظرفیت کل نیروگاه های کشور که بیشتر هم حرارتی هستند ۸۵ هزار مگاوات است، درحالی که فقط ۸۴۰ مگاوات ظرفیت نصب شده انرژی های تجدیدپذیر است که سهم ناچیزی باوجود تاثیر مثبتی که در کاهش آلایندگی ها دارند، به حساب می آید.

عناوین برگزیده