تاریخ: ۱۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۴
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۷۸۵۹۷
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی خبر داد

پایداری شبکه گازرسانی خراسان رضوی پس از وقوع زلزله ۵.۸ ریشتری

می متالز - مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: شبکه گازرسانی این استان پس از وقوع زلزله بامداد ۱۲ دی‌ماه امسال پایدار بوده و آسیبی ندیده است.
پایداری شبکه گازرسانی خراسان رضوی پس از وقوع زلزله ۵.۸ ریشتری

به گزارش می متالز، سید حمید فانی، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی درباره آثار زلزله بر شبکه گازرسانی استان، اظهار کرد: پس از زلزله، گاز هیچ منطقه‌ای در خراسان رضوی قطع نشد، با این حال تیم‌های نشت‌یابی به محل وقوع زلزله اعزام شدند.

وی افزود: محل وقوع زلزله در شهر مرزی سنگان بود که مطابق اعلام مراجع ذی‌صلاح تلفات جانی به همراه نداشت، با این حال تیم‌های ارزیابی و امدادی شرکت گاز استان برای بررسی بیشتر به سنگان و روستاهای اطراف اعزام شدند، همچنین شرکت‌های گاز استانی معین در حالت آماده‌باش قرار داشتند.

 

لزوم بررسی مجدد دودکش وسایل گرمایشی در هنگام وقوع زلزله

همچنین محمد ایمانی‌فر، رئیس اچ‌اس‌یی و پدافند غیرعامل شرکت‌گاز خراسان رضوی از مشترکان گاز طبیعی استان که در مناطق زلزله‌زده ساکن هستند درخواست کرد نسبت به بررسی و کنترل دودکش وسایل گرمایشی اقدام کنند.

وی افزود: پس از وقوع زلزله ۵.۸ ریشتری صبح روز ۱۲ دی ماه که کانون آن بخش سنگان شهرستان خواف بود، کمیته بحران شرکت‌گاز استان تشکیل و ارزیابی‌های لازم انجام شد، تیم‌های امدادی نیز در محل حضور یافتند و وظایف سازمانی با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استانداری پیگیری و انجام شد.

ایمانی‌فر تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم هنگام وقوع زلزله، ایجاد ترک یا آسیب در مسیر دودکش‌های ساختمان است که باید دوباره بازبینی شوند، زیرا در صورت آسیب به دودکش، احتمال نشت منوکسید کربن به داخل خانه و مسمومیت وجود دارد.

عناوین برگزیده