تاریخ: ۱۶ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۳۶
بازدید: ۹۴۳
کد خبر: ۷۸۶۱۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
سرپرست کارگاه آهنگری، ساخت و تاسیسات شرکت فولاد غرب آسیا در گفت و گو با «می متالز» خبر داد:

بومی سازی 80 درصد قطعات مورد نیاز کارخانه فولاد غرب آسیا

می متالز - سرپرست کارگاه آهنگری، ساخت و تاسیسات شرکت فولاد غرب آسیا از بومی سازی 80 درصد قطعات مورد نیاز این کارخانه خبر داد.
بومی سازی 80 درصد قطعات مورد نیاز کارخانه فولاد غرب آسیا

به گزارش می متالز، ابوالفضل جلالی، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با توسعه کارگاه های تراشکاری، پرسکاری، برق، مکانیک و تعمیرات مکانیک و با حمایت های همه جانبه آقای مهندس ندیمی، مدیرعامل (سابق) شرکت، اقدام به ساخت قطعات مورد نیاز کارخانه کردیم که خوشبختانه توانستیم اغلب قطعات مورد نیاز کارخانه را خودمان بسازیم.

وی ادامه داد: برخی از قطعات بومی سازی شده شامل قطعات برنزی، برنجی و فولادی همچون اس تی 37، اس تی 57 و غیره است.

صرفه جویی حدود 30 میلیارد ریال

سرپرست کارگاه آهنگری، ساخت و تاسیسات شرکت فولاد غرب آسیا تصریح کرد: قطعات تولیدی از نظر کیفیت، در سطح استاندارد مطلوبی قرار دارد. مواد اولیه این قطعات نیز از داخل تامین می شود و در واقع، توانسته ایم تحریم ها را دور بزنیم.

وی ادامه داد: بررسی انجام شده از بومی سازی قطعات طی نیمه دوم سال 96 تا سال 97، نشان داد که این اقدام، حدود 30 میلیارد ریال برای شرکت صرفه جویی در بر داشته است.

تولید ورق سرد برای صنایع پایین دستی مختلف

سرپرست کارگاه آهنگری، ساخت و تاسیسات شرکت فولاد غرب آسیا با بیان اینکه این کارخانه با ظرفیت 550 هزار تن، از سال 83 اجرایی شد، گفت: محصول این شرکت، نورد ورق سرد با ضخامت نهایی 18 صدم تا 3 میلیمتر، عرض 600 تا 1700 میلیمتر و وزن هر کلاف 6 تا 30 تن (با استانداردهای بین‌المللی) است.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده