تاریخ: ۱۶ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۵
بازدید: ۸۰۱
کد خبر: ۷۸۶۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل شرکت صنعتی دفتر کل کالا در گفت و گو با «می متالز» اعلام کرد:

آماده ساخت تجهیزات فولادی و استراتژیک مطابق با استانداردهای بین المللی هستیم

می متالز - مدیرعامل شرکت صنعتی دفتر کل کالا اعلام کرد: این شرکت، آماده انتقال تکنولوژی ساخت تجهیزات فولادی و استراتژیک مطابق با استانداردهای بین المللی است.
آماده ساخت تجهیزات فولادی و استراتژیک مطابق با استانداردهای بین المللی هستیم

به گزارش می متالز، منوچهر صالحی با بیان این مطلب گفت: با توجه به برنامه چشم انداز ۵۵ میلیون تن فولاد تا سال ۱۴۰۴، طرح های متعددی در حال اتمام و راه اندازی هستند.

وی افزود: این صنعت با این گستردگی، نیاز به خدمات پایین دستی خواهد داشت که از وابستگی به واردات خلاصی یابد.

مدیرعامل شرکت صنعتی دفتر کل کالا بیان داشت: از این نظر تلاش می کنیم با شرکای خارجی خود انتقال تکنولوژی را انجام دهیم و ساخت قطعات استراتژیک و مهم را در ایران هموار کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر، واحدهای صنعتی نیاز خود به کابل های آبگرد (برای کوره های قوس الکتریکی)، الکترو گلاس برای آرم ها، ترموکوپل های الکتریکی، کوره های صنعتی احیا، کوره ها و تونل های گندله سازی، بخش های دیگر فولادی صنایع شیشه، سیمان، غذایی و نیروگاه ها، محصولات ما را جایگزین مشابه خارجی می کنند.

صالحی درباره صرفه جویی ارزی محصولات بومی سازی شده توسط این شرکت گفت: یک بسته آرم کوره ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار یورو و کابل گرم ۱۰ هزار یورو است. با توجه به میزان حجم نیاز در آینده در کشور، اگر ۵۰۰ تا ۶۰۰ کوره قوس الکتریکی با مصرف بیش از ۱۲ کابل را در نظر گیریم، سالانه بیش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با توجه به ساخت داخل بودن، دسترسی به تعمیرات و خدمات، آسان خواهد بود و درنتیجه، ترسی از تحریم ها نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت صنعتی دفتر کل کالا با اشاره به انتظارات تولیدکنندگان از دولت، تصریح کرد: برای صنایع بسیار مهم است که نقش آنها در رونق اقتصادی کشور دیده شود. حمایت های دولتی از نظر تخصیص ارز ارزان (قیمت تمام شده کمتر برای مشتریان) و صدور مجوزها می تواند روند تولید ملی را رونق بخشد. وی ادامه داد: این اقدامات، علاوه بر ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، ارتقای ارزش پول ملی و رفاه اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

درباره شرکت صنعتی دفتر کل کالا

شرکت صنعتی دفتر کل کالا از سال 1372 به عنوان تنها تولید کننده غلاف های ترموکوپل و تجهیزات اندازه گیری دما تحت لیسانس شرکت MINKON آلمان کار خود را آغاز کرد.

شرکت دفتر کل کالا در سال 1360 (1981) اولین بار به عنوان مشاورفنی و تامین کننده تجهیزات صنایع فولاد کشور از جمله پروژه فولاد خوزستان، در آلمان فعالیت خود را آغاز کرد.

 این شرکت در سال 1364(1985) با هدف راه اندازی پروژه های مختلف فولاد و نیاز کشور برای تامین تجهیزات و نیز انتقال تکنولوژی به داخل کشور به عنوان مشاورفنی و تامین کننده تجهیزات این صنایع و ارائه خدمات پس از فروش و نزدیکی به مشتریان، اقدام به تاسیس دفتر خود در ایران کرد.

 این شرکت پس از گذشت 22 سال، به عنوان اولین و تنها سازنده در داخل ایران در میان تولید کنندگان بزرگ فولاد و صنایع ریخته گری شناخته شده است.

بخشی از محصولات شرکت

از جمله محصولات تولیدی این شرکت، سیستم های اندازه گیری، انواع پروب های ترموکوپل، نمونه بردار، پروب اکسیژن، پروب هیدروژن، سابلانس، کربن کاپ و کلیه ملزومات و تجهیزات مربوطه و خدمات طراحی مهندسی سیستم های ابزار دقیق برای صنایع فولاد و ریخته گری ها بوده که مطابق با استاندارد های بین المللی همچون DIN-IEC 584 تحت لیسانس شرکت های آلمانی است.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده