تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۵
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۷۸۷۱۷

جزئیات برنامه‌های رئیس جمهور در سفر به اردبیل/ ریل‌گذاری راه‌آهن اردبیل تا چند هفته دیگر

می متالز - رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: پروژه‌های مختلفی در زمینه‌های بیمارستانی، گردشگری، کشاورزی و صنعت، با سفر رئیس جمهور به استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.
جزئیات برنامه‌های رئیس جمهور در سفر به اردبیل/ ریل‌گذاری راه‌آهن اردبیل تا چند هفته دیگر

به گزارش می متالز، محمود واعظی امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر یک‌روزه رئیس جمهور به استان اردبیل اظهار کرد: جلسات فشرده کاری با استاندار اردبیل و مسؤولان دولتی و بخش خصوصی استان اردبیل قبل از سفر رئیس جمهور انجام شده است.

وی افزود: پروژه‌های مختلفی در زمینه‌های بیمارستانی، گردشگری، کشاورزی و صنعت با سفر رئیس جمهور به استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دفتر رئیس جمهور که در برنامه «گئجه‌لر» صدا و سیمای مرکز اردبیل صحبت می‌کرد، با اشاره به عدم دیدار مردمی رئیس جمهور در این سفر به علت برودت هوا گفت: رئیس جمهور در فرصت‌های مختلف و در مکان‌هایی که افتتاح خواهد داشت ،از نزدیک با مردم گفت‌وگو می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های مختلف دولت برای توسعه استان بیان کرد: افتتاح سد مشگین شهر که علاوه بر تامین آب شرب منطقه، در زمینه کشاورزی نیز موثر است و گلخانه‌های بزرگ در منطقه از جمله پروژه‌هایی است که در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد.

واعظی ادامه داد: در بحث صنعت دو سرمایه‌گذاری دو میلیاردی در استان به بهره‌برداری می‌رسد که فاز دوم آرتاویل تایر و کارخانه کامیون‌سازی از آن جمله است.

وی به راه‌آهن اردبیل - میانه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود تحریم‌ها 80کیلومتر از اردبیل به سمت میانه تمام زیرساخت‌ها آماده شده و 75کیلومتر بعدی هم با قوت در حال ساخت است و ریل‌گذاری 80 کیلومتر با خرید ریل‌ها و انتخاب پیمانکار تا چند هفته دیگر انجام می‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد: با توجه به سفر روسای بانک‌ها به استان اردبیل، یک‌هزار و 450 میلیارد تومان تا امروز از طریق بانک‌ها برای اجرای پروژه‌های مختلف به این استان ارائه شده است.

وی در خصوص منطقه آزاد در استان اردبیل نیز تصریح کرد: ایجاد منطقه آزاد یکی دیگر از قول‌هایی بود که در اولین سفر رئیس جمهور به اردبیل به مردم داده شد و تمام مراحل آن در دولت طی شده و پس از طی مراحل خاص در مجلس، برای بررسی به شورای نگهبان ارائه شده است.

واعظی به لزوم فعال کردن مناطق آزاد نیز اشاره کرد و گفت: تصویب مناطق آزاد 50 درصد مساله است و 50 درصد بعدی، تلاش مسؤولان استانی برای فعال کردن این مناطق است؛ به‌طوری‌که برخی مناطق آزاد در کشور تصویب شده‌اند و فعالیتی ندارند و این در حالی است که در مناطقی فعالیت بیش از انتظار است.

وی به لزوم استفاده از ظرفیت‌های استان در جهت توسعه و پیشرفت این منطقه تاکید کرد و گفت: وجود مرزهای طولانی با آذربایجان و قفقاز و گمرک بیله‌سوار، برای صادرات و توسعه اقتصادی استان بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دفتر رئیس جمهور به تعهدنامه‌ها و موافقت‌نامه‌های مختلف با کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: ایجاد شهرک صنعتی مشترک با جمهوری آذربایجان و صادرات محصولات مختلف، می‌تواند عامل توسعه استان اردبیل شود.

عناوین برگزیده