تاریخ: ۱۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۸
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۷۸۸۰۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قطعی گاز، تهدیدی برای کارخانه‌های سیمان استان فارس

می متالز - در پی قطع گاز تعدادی از کارخانه‌های سیمان در شهرستان‌های فارس، کارخانه سیمان قیر وکارزین تعطیل شد و تعدادی کارخانه هم در آستانه تعطیلی قرار گرفت.
قطعی گاز، تهدیدی برای کارخانه‌های سیمان استان فارس

به گزارش می متالز، معاون کارخانه سیمان قیر و کارزین در این خصوص گفت: در پی درخواست شرکت گاز استان، گاز کارخانه قطع شده و از ده روز گذشته کارخانه تعطیل شده است.

خوش نیت با بیان این که بیش از۲۵۰ کارگر این کارخانه بیکار شده اند افزود: شرکت گاز فارس اعلام کرده است که کارخانه‌های سیمان باید از سوخت مازوت یا کوره استفاده کنند، اما این امکان وجود ندارد.

مدیران کار خانه‌های سیمان فیروزآباد و لامرد که سیستم استفاده از سوخت مازوت دارند معتقدند که استفاده از این سوخت میزان تولید و کیفیت را کاهش می‌دهد و اگر حتی یک روز مازوت به کارخانه حمل نشود کارخانه متوقف می‌شود.

از چند سال گذشته، استفاده از سوخت مازوت، به دلیل آلایندگی‌های زیست محیطی ممنوع است.

نهاوندی مسئول آزمایشگاه محیط زیست فارس می‌گوید نامه ممنوعیت استفاده از مازوت به جای گاز به همه واحد‌های صنعتی ارسال شده است.

معاون سازمان صنعت معدن و تجارت فارس هم میگوید با مکاتبه با اداره گاز استان، در سال رونق تولید، هیچ واحد صنعتی تعطیل نخواهد شد.

اخلاصی قول پیگیری مشکل تعطیلی کارخانه سیمان قیر و کارزین را داد.

در استان فارس ۱۰ کارخانه سیمان خاکستری و سفید وجود دارد که روزانه بیش از ۶میلیون و ۶۰۰هزار تن انواع سیمان را تولید می‌کنند.

اگر وضعیت سوخت این کارخانه‌ها مشخص نشود، تولید سیمان در فارس تا۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

عناوین برگزیده