تاریخ: ۱۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۵
بازدید: ۴۲۵
کد خبر: ۷۸۹۲۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

یکی از راه‌های مهم معادن سنگان خواف به نام شهید سلیمانی مزین شد

می متالز - مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های شرق کشور گفت: یکی از راه‌های مهم مجتمع سنگان شهرستان خواف روز سه‌شنبه به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شد.
یکی از راه‌های مهم معادن سنگان خواف به نام شهید سلیمانی مزین شد

به گزارش می متالز، محمد علیزاده افزود: این بولوار حد فاصل سه راه رجکو تا مجتمع سنگان خواف به طول ۹ کیلومتر به صورت دو بانده به عنوان محور دسترسی و مهم از سه راهی جاده اصلی خواف به تایباد تا شرکت‌های معادن مجتمع سنگان خواف قرار دارد و نقطه ارتباطی و محل تردد وسایل نقلیه از این مجتمع تا جاده اصلی است.

وی هدف از این اقدام را گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی ذکر کرد و گفت: مجتمع معادن سنگان با این اقدام سعی کرده است به سهم خود در این زمینه نقش آفرین باشد.

شرکت تامین و توسعه زیرساخت‌های شرق کشور وظیفه تامین خدمات زیربنایی همچون برق، آب و گاز را برای معادن سنگان بر عهده دارد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه جاری سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

مجتمع سنگ‌آهن سنگان با ذخیره یک میلیارد تن یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌آهن در ایران است.

مجموعه کانسارهای سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در فاصله ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرا دارد. 

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری خواف در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

عناوین برگزیده