تاریخ: ۱۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۹
بازدید: ۳۸۱
کد خبر: ۷۸۹۴۵
سرویس خبر : متالورژی و مواد
مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز خبر داد:

بومی‌سازی دانش ساخت آجرهای نسوز کوره بلند

می متالز - شرکت فرآورده‌های نسوز ایران با اتکا به دانش جوانان ایرانی موفق به بومی‌سازی دانش ساخت آجرهای نسوز کوره بلند شد.
بومی‌سازی دانش ساخت آجرهای نسوز کوره بلند

به گزارش می متالز، جلسه تعاملی شرکت ذوب آهن اصفهان و شرکت نسوز ایران به منظور رفع موانع و افزایش همکاری بیشتر با حضور مدیرعامل و معاونان و مدیران شرکت نسوز ایران و مدیران شرکت ذوب آهن اصفهان در شرکت نسوز ایران برگزار شد.
سعید لقمانی؛ مدیرعامل شرکت نسوز ایران در این جلسه با شاره به اینکه تاریخچه نسوز در ایران به ذوب آهن اصفهان گره خورده است؛ گفت: ذوب آهن اصفهان قطب صنعت فولاد کشور است و یکی از حمایت کننده‌های اصلی شرکت‌های نسوز در ایران از ابتدا بوده است.
وی با اشاره به اینکه مواد اولیه آجرهای نسوز عمدتاً از خارج از کشور تهیه و موجب خروج ارز از کشور می‌شد، گفت: با بهره گیری از دانش جوانان ایرانی و طی آزمایشات متعدد توانستیم فناوری تولید آجرهای نسوز را بومی‌سازی کرده و آن را در رنج صنعتی تولید کنیم.
لقمانی اظهار کرد: شرکت نسوز ایران با تنوع ۳۰۰ محصول در کشور عملکرد چشمگیری داشته است و این شرکت آماده هر نوع همکاری با ذوب آهن اصفهان و ارائه طرح‌های تحقیقاتی است.
لقمانی با اشاره به اینکه هر ۲ شرکت از صنایع قدیمی کشور هستند و سابقه همکاری ۴۵ ساله با یکدیگر دارند، گفت: نسوز یکی از اقلام مهم در صنعت فولاد است و تأمین به هنگام یک محموله می‌تواند کارخانه فولاد را از توقف و تحمل هزینه‌های سنگین نجات دهد. وی افزود: این دو مجموعه با داشتن پروژه مشترک تحقیقاتی و توسعه‌ای می‌توانند کیفیت و عمر نسوزها را ارتقا دهند.

عناوین برگزیده