تاریخ: ۱۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۳
بازدید: ۴۰۴
کد خبر: ۷۸۹۶۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
بررسی برنامه‌های توسعه‌ای کالسیمین

مشکلی در فروش نداریم

می متالز - مدتی است که در سرب و روی کاران، فاسمین در مقایسه با تولید خود، حجم بسیار اندک فروش را داشته؛ یک منبع مطلع در خصوص علت این مهم گفت: مشکلی در فروش محصولات شرکت وجود ندارد.
مشکلی در فروش نداریم

به گزارش می متالز، وی این مهم را استراتژی شرکت و سهامدار عمده دانست و ادامه داد: با توجه به روند صعودی نرخ دلار از یکسو و توافق تجاری چین‌ و آمریکا ازسوی دیگر که بر قیمت جهانی روی تاثیر می‌گذارد، شرکت در نظر دارد، این محصولات را پس از افزایش نرخ‌های جهانی با نرخ بالاتری به فروش برساند.

 

روند صعودی تولید

این مدیر ضمن اشاره به مشکلات خط تولید در تابستان‌ سال جاری و کاهش میزان تولیدات این شرکت گفت: مشکلات گذشته حل شده و شرکت توانسته در آذر ماه رکورد تولید سال جاری را  شکسته و روند صعودی تولیدی را از سر گرفته است.

 

کاهش هزینه‌های تولید با طرح bzs

این منبع آگاه ضمن اشاره به طرح BZS فاسمین گفت: کالسیمین توانسته از اواسط سال ۹۷، از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن خاک باطله‌ای که دارد، کنسانتره تولید کند.

وی افزود: عیار این باطله حدود ۵ درصد و عیار خروجی این طرح خاک هیدروکسید (کنسانتره) با عیار ۲۰ درصد بوده و نکته مثبت آن است که هزینه تولید این خاک به عنوان ماده اولیه برای تولید کنسانتره در مقایسه با سایر منابع تامین مواد اولیه بسیار کمتر بوده که تاثیر مستقیمی بر سوآوری شرکت دارد. (۲۵ درصد صرفه‌جویی در مبلغ خاک)

 این مدیر مسوول با اعلام اینکه نرخ خاک برای تولید مواد اولیه کنسانتره از این طرح، هر تن ۷۵۰ هزار تومان، از طریق معدن انگوران هر تن یک میلیون و ششصد هزار تومان و از طریق واردات از ترکیه هرتن ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است، بر سودآوری شرکت از طریق تامین مواد اولیه از مسیر پروژه bzs تاکید کرد.

وی ظرفیت عملی سالانه تامین مواد اولیه از طرح bzs را ۲۰۰ هزار تن اعلام و بیان کرد: از این میزان باطله ۱۰۰ هزارتن شمش طی سال های آینده بیرون آورده میشود.

 

طرح توسعه‌ای so در دست اجراست

این منبع مطلع ادامه داد: از سوی دیگر معدن انگوران به عنوان یکی از منابع تامین کننده خاک در حال حاضر در مرحله ترکیبی اکسیده و سولفوره قرار دارد و به زودی وارد مرحله سولفوره میشود؛ این در حالی است که تنها ۳۰ درصد از کارخانجات ایران می توانند از خاک سولفوره بهره ببرند.
این مقام مسوول اضافه کرد: با این اوصاف فاسمین طرح توسعه‌ای با نام so در دست اجرا دارد ‌تا بتواند از خاک سولفوره هم در تولید محصولات خود استفاده کند.

عناوین برگزیده