تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۶
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۷۹۰۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بورس های آسیایی قرمزپوش شدند

می متالز - بورس های آسیایی در واکنش به حمله سپاه یکدست قرمزپوش شدند.
بورس های آسیایی قرمزپوش شدند

به گزارش می متالز، بازارهای آسیایی در آستانه گشایش با خبر پاسخ انتقامی موشکی سپاه پاسداران به مواضع نیروهای آمریکایی در پایگاه عین الاسد آمریکا مواجه شدند و فضای معاملات کاملا تحت تاثیر وقایع این حمله قرار گرفت.

وزارت دفاع آمریکا در واکشن به این حمله اعلام کرده است که ایران بیش از ۱۰ موشک بالستیک به پایگاه عین الاسد شلیک کرده است. روز گذشته وزیر دفاع آمریکا گفته بود آمریکابه دنبال پایان دادن به نزاع ها با ایران است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز در حساب توئیتری خود نوشت که همه چیز خوب است و کار ارزیابی خسارات و تلفات حمله انتقامی موشکی سپاه به پایگاه آمریکایی ادامه دارد.

جینگ یی پن، تحلیلی‌گر بانک " آی جی" نوشت: سرمایه گذاران در حال ارزیابی احتمال تشدید تنش ها هستند.

روند معاملات در بازارهای آسیایی کاملا تحت تاثیر این اخبار قرار گرفت. پس ازآن‌که پارلمان عراق به خروج نظامیان آمریکایی از این کشور رای داد، پنتاگون اعلام کرد که فعلا برنامه‌ای برای عقب‌نشینی از عراق ندارد. از سوی دیگر به دنبال تصمیم ایران برای کنار گذاشتن محدودیت‌های برجامی تا زمان بازگشت طرف مقابل به انجام تعهدات خود، قرار است آلمان، فرانسه و انگلیس در نشست روز جمعه خوداین موضوع را بررسی کنند.

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد کاملا منفی داشتند تا جایی که شاخص  "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۱.۶۸ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۱۸۰.۸۰ واحدی پایین رفت و شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با ریزش ۱.۱۹ درصدی به ۲۷ هزار و ۹۸۵.۴۲ واحد رسید.

در چین شاخص " شانگ‌های  کامپوزیت " با کاهش ۱.۳۱ درصدی در سطح ۴۱۰۵.۷۵ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۱۳ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۶۸۱۷.۶۰  واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود.

یوشیریو اوگاوا، استراتژیست ارشد بورس توکیو گفت: معامله گران با خبر امروز کاملا شوکه شدند چرا که ایران خیلی سریع تر از چیزی که خیلی‌ها فکر می‌کردند پاسخ داد. وی افزود: اکنون همگی دست به عصا شده اند و تقاضا برای خرید دارایی‌های امن خیلی بالا رفته است.

در بازار طلای سیاه روند قیمت‌ها صعودی بود. هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با ۰.۹۶ درصد افزایش به ۶۳.۳۰ دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با صعود ۱.۱۹ درصدی به ازای ۶۹.۰۸ دلار در هر بشکه مبادله شد.

همچنین در بازار فلزات گران‌بها، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با افزایش ۱.۱۹ درصدی به ۱۵۹۳.۰۵ دلار رسید. هر اونس نقره با افزایش ۱.۲۳ درصدی به ازای ۱۸.۶۲ دلار مبادله شد.

عناوین برگزیده