تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۸
بازدید: ۴۰۸
کد خبر: ۷۹۰۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل بورس کالای ایران خبر داد:

توافقات اولیه برای راه اندازی معاملات مناقصه برای خرید مصالح ساختمانی

می متالز - مدیرعامل بورس کالای ایران از مذاکرات اولیه‌ بین بورس کالا و وزارت راه و شهرسازی برای راه‌اندازی معاملات مناقصه بورس کالا برای تهاتر محصولات مورد نیاز ساخت مسکن خبر داد.
توافقات اولیه برای راه اندازی معاملات مناقصه برای خرید مصالح ساختمانی

به گزارش می متالز، حامد سلطانی نژاد از مذاکره بورس کالا با وزارت راه و شهرسازی درمورد تامین مالی طرح‌های حوزه مسکن خبر داد و اظهار کرد: مذاکراتی انجام شده است که بتوانیم بازار تهاتری محصولاتی که برای مسکن و پروژه‌های انبوه نیاز است را راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: برای مثال برای طرح مسکن ملی قرار است به برخی پیمان‌کاران اعتباراتی داده شود که مصالح ساختمانی از قبیل میلگرد، تیر آهن، سیمان و... بخرند و مسکن بسازند. در این راستا اگر پول به پیمان کاران داده شود زمان خرید هم مهم است.

مدیرعامل بورس کالای ایران افزود: در این راستا توافقات اولیه‌ای با وزارت راه و شهرسازی و شرکت مربوطه صورت گرفته است که اعتبارات به این شکل داده شود. در واقع وزارت راه و شهرسازی محصولی که می‌خواهد را در قالب برگزاری مناقصه خریداری می‌کند و پول از ناحیه مرجعی که اعتبار را تصویب می‌کند به طور مستقیم به فروشنده پرداخت خواهد شد.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه پیمانکار فقط به کار ساخت می‌پردازد، اظهار کرد: برای اینکه اطمینان حاصل شود اعتبارات به احسن وجه تخصیص داده می‌شود، مناقصه با پایین‌ترین قیمت برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولین معاملات مناقصه در این حوزه آغاز خواهد شد، گفت: زمان اجرای این امر به توافقات با وزارت راه و شهرسازی بستگی دارد اما فکر می‌کنم اگر امسال هم صورت نگیرد سال آینده این اتفاق می‌افتد و اولین معاملات مناقصه که مدت‌هاست وعده آن را داده‌ایم شکل خواهد گرفت.

عناوین برگزیده