تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۶
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۷۹۱۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عملکرد سازمان حمایت در مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه طی آذر ماه اعلام شد؛

42 هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی از مراکز خرد و کلان/ رتبه نخست استان البرز در ارزش کالای قاچاق مکشوفه

می متالز - در آذر ماه سال جاری بازرسان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و همچنین بازرسان مستقر در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان ها، در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ۴۲ هزار ۴۰۰ مورد بازرسی از مراکز خرد و کلان در سطح عرضه انجام داده اند.
42 هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی از مراکز خرد و کلان/ رتبه نخست استان البرز در ارزش کالای قاچاق مکشوفه

به گزارش می متالز، در مجموعه بازرسی های انجام شده برای ۹۱۶ مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۱۱ میلیارد ریال با میانگین ارزش هر پرونده 122 میلیون ریال تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شده است.

بنابراین گزارش، در این بازه زمانی استان تهران با ۷۳۸۱ مورد بازرسی، سیستان و بلوچستان با ۸۸ مورد تشکیل پرونده و استان البرز با بیش از ۶۴ میلیارد ریال ارزش کالای قاچاق مکشوفه، بالاترین عملکرد را در بین استانها داشته اند.

بیشترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه نیز به ترتیب مرتبط با کالاها و مصنوعات گوناگون با ۳ میلیارد ریال، مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد با ۲ میلیارد ریال، لوازم آرایشی و بهداشتی باید ۱.۲ میلیارد ریال و سوخت ها و روغن های معدنی با 1.2 میلیارد ریال بوده است.

گفتنی است؛ سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و بازرسان مستقر در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانها به عنوان تنها دستگاه های نظارتی حاکمیتی در حوزه نظارت بر بازار و موضوع ماده ۳۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این حوزه فعالیت می‌کنند.

کشفیات انجام شده به تفکیک گروه کالایی شامل ابزارالات، انواع پارچه، انواع تلفن و لوازم جانبی، انواع نوشیدنی ها، دارو و محصولات دارویی، روغن های اسانسی و فراورده های عطری، سیگار، توتون، تنباکو و محصولات دخانی، سوخت ها و روغن های معدنی، کیف و کفش، گوشی تلفن همراه، لباس و متفرعات لباس، انواع لوازم پزشکی، لوازم تحریر، لوازم خانگی، لوازم یدکی، همچنین مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی، مواد شوینده و... ، است.

عناوین برگزیده