تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۷
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۷۹۱۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سر پرست سازمان صمت سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

صدور 471 جواز تاسیس صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری بالغ بر 23 هزار میلیارد ریال در 9 ماهه امسال

می متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان، گفت: در 9 ماهه امسال 471 جواز صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری 23 هزار میلیارد ریال صادر شده است.
صدور 471 جواز تاسیس صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری بالغ بر 23 هزار میلیارد ریال در 9 ماهه امسال

به گزارش می متالز، محمودرضا رحمتیان ادامه داد: در مقایسه با سال قبل و تا تاریخ 30 آذرماه 97 جوازهای تاسیس صنعتی و معدنی به ترتیب از نظر تعداد 20 و 76 صدم درصد رشد، سرمایه گذاری 189 و 75 صدم درصد رشد و اشتغال 15 و 14 صدم درصدرشد داشته است.

وی افزود: بررسی امار جوازهای تأسیس صنعتی صادره استان در سال 1397 نشانگر این موضوع است .که محصولات کانی غیر فلزی با دارا بودن سهم 31 و56 صدم درصد از نظر تعداد بیشترین سهم را از سایر گروه های صنعت به خود اختصاص داده است. این آمار بیانگر این موضوع است که صنایع کانی غیر فلزی از جایگاه ویژه ای درسطح استان برخوردار می باشد.

گفتنی است که جواز تاسیس صنعتی یک موافقت اولیه‌ است و به اشخاص حقیقی یا حقوقی برای فعالیت و یا سرمایه‌گذاری در زمینه خاصی داده می‌شود و این اجازه را می‌دهد تا در یکی از شهرک‌های صنعتی در جواز نام برده و با امکاناتی که در مجوز پیش‌بینی شده مشغول به تولید کالاهایی باشد که در آن گواهی ذکر شده است.

عناوین برگزیده