تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۳
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۷۹۱۰۸
سرویس خبر : انرژی

تاثیر پیگیری وزارت راه و شهرسازی بر بهبود کیفیت قیر

می متالز - مشاور وزیر راه و شهرسازی: پی‌گیری و سخت‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی در نظارت‌ها برای ارتقا استانداردها باعث بهبود کیفیت و وضعیت بازار قیر نسبت به گذشته شده است.
تاثیر پیگیری وزارت راه و شهرسازی بر بهبود کیفیت قیر

به گزارش می متالز، سید حسین میرشفیع  با اشاره به تاثیر ارتقا استاندارد قیر و آسفالت در ساخت و نگهداری راه‌ها اظهار داشت: قیر و آسفالت، یک صنعت قدرتمند و رو به جلو در کشور محسوب می‌شود و پیگیری‌ها و سخت‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی در نظارت‌ها برای ارتقا استانداردها باعث بهبود کیفیت و وضعیت بازار قیر نسبت به گذشته شده است.

وی با بیان اینکه «حدود ۹۲ درصد روستاهای کشور از راه‌های آسفالته برخوردار هستند» گفت: شبکه راه‌های روستایی آسفالته که موجب توسعه و اشتغال روستایی در کشور شده است، انتظار می‌رود از نظر تامین اعتبار هزینه‌های نگهداری مورد توجه قرار گیرد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی ضمن تقدیر از طرح سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به عنوان «ابرار» (اقدام برای راه‌های اولویت دار روستایی) گفت: این اقدام ملی با توجه به ظرفیت‌های داخلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای احداث و تکمیل ۲ تا ۳ هزار کیلومتر راه روستایی تا پایان سال جاری انجام می‌شود که رفع بسیاری از گره‌‌های موجود در برخی از روستاها را به همراه دارد.

میرشفیع با اشاره به نتایج حاصل از گزارش‌های برگرفته از شاخص IRI و PCI بیان داشت: بر اساس این دو شاخص «رویه راه‌ها نسبت به سال گذشته از وضعیت مناسب برخوردار نیست و میزان خرابی در حال افزایش است.

وی با توجه به اینکه «حتی یک دهم اعتبارات نگهداری راه‌ها در سطح کشور محقق نمی‌شود» تاکید کرد: باید در نظر داشت با طولانی شدن روند نگهداری راه‌ها، هزینه‌های زیادی به جاده‌های آسیب‌دیده تحمیل می‌شود.

میرشفیع با اشاره به هزینه‌های بالای روسازی با استفاده از آسفالت گرم نیز گفت: باید میزان استفاده از آسفالت متناسب با نیاز باشد و از روش‌های کم هزینه و زود بازده مانند رویه‌های حفاظتی استفاده شود که خوشبختانه این اقدام از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مورد توجه و اجرا قرار دارد.

وی یادآور شد: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، نکته مورد توجه صرفه اقتصادی انواع روسازی‌های آسفالتی است که باید با انجام مهندسی ارزش متناسب با نیاز واقعی پروژه‌ها، نیاز واقعی و نوع روسازی احصا شود. همچنین شناسایی شیوه‌های دیگر به جای حمل مصالح از نقاط دور مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده