تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۴
بازدید: ۲۵۹
کد خبر: ۷۹۲۱۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد:

خسارت 160میلیارد تومانی معادن به بخش کشاورزی استان یزد/ بیش از 500 قنات یزد در اثر سیلاب دچار خسارت شدند

می متالز - سید جمال سجادی پور گفت: خسارت وارده معادن به بخش کشاورزی را 160 میلیارد تومان بوده که شامل برداشت بی رویه از قنوات توسط تجهیزات معادن و نشستن گرد و غبار حاصل از فعالیت معادن بر محصولات زراعی و باغی است که موجب کاهش تولید شده است.
خسارت 160میلیارد تومانی معادن به بخش کشاورزی استان یزد/ بیش از 500 قنات یزد در اثر سیلاب دچار خسارت شدند

به گزارش می متالز، سید جمال سجادی پور با اشاره به  خسارت وارده به  512 رشته قنات در استان در اثر سیل امسال گفت: در استان یزد 3هزار رشته قنات وجود دارد که نیمی از این قنوات در شهرستان تفت قرار دارند.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد افزود: البته  خسارت به 135 جاده بین مزارع، 20کانال آبیاری و 35 ایستگاه  پمپاژ از دیگر خسارت های وارده به  بخش کشاورزی استان یزد بر اثر سیل است.

وی با اشاره به دیدارش با معاونین وزارت جهاد کشاورزی پیرامون اختصاص اعتبار خسارت های ناشی از سیل به بخش کشاورزی استان تصریح کرد: پس از بررسی های صورت گرفته برای جبران خسارت های ناشی از سیل اعتباری معادل  199 میلیارد ریال در نظر گرفته شد که از این میزان 147 میلیارد ریال جهت بازسازی قنوات، 45 ملیارد ریال بازسازی جاده بین مزارع، 5میلیارد ریال ترمیم کانال های آبیاری و2 میلیارد ریال به بازسازی ایستگاه های پمپاژ اختصاص یافت.

سجادی پور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خسارت های معادن به بخش کشاورزی استان ابراز داشت: براساس بند 5 ماده 43 برنامه ششم توسعه معادن موظف هستند تا 1 درصد ازسهم فروش خود را برای جبران خسارت هایی که به بخش های کشاورزی، بهداشت و محیط زیست وارد می کنند پرداخت کنند که خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته، امسال نیم درصد سهم معادن وصول شده که در خصوص چگونگی تخصیص به بخش های مختلف در شورای معادن تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان، خسارت وارده معادن به بخش کشاورزی  را 160 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این خسارت ها در بخش کشاورزی شامل برداشت بی رویه از قنوات توسط تجهیزات معادن و نشستن گرد و غبار حاصل از فعالیت معادن بر محصولات زراعی و باغی است که موجب کاهش تولید می شود.

عناوین برگزیده