تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۰
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۷۹۲۷۵
مشاور وزیر راه و شهرسازی:

پروژه راه آهن لرستان جزء پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرار گیرد

می متالز - مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت:چنانچه پروژه راه آهن استان لرستان جز پروژه های اقتصاد مقاومتی قرار نگیرد و با کندی این پروژه پیش برود در آینده باید هزینه زیادی شود که دوباره کارگاهها فعال شوند.
پروژه راه آهن لرستان جزء پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرار گیرد

به گزارش می متالز، مرتضی باقری عصر امروز در حاشیه جلسه کارگروه ایمنی راهها استان لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جلسه در راستای پیگیری وزارت راه وشهرسازی و در رابطه با پروژه های اقتصاد مقاومتی استان لرستان برگزار شد که مقرر گردید با کمک سازمان اورژانس کشور، وزارت راه و شهرسازی، اداره کل راه و شهرسازی و سازمان حمل و نقل و پایانه های استان از فضای لازم برای مراکز امداد و نجات و ایجاد تسهیلاتی برای ساخت مراکز و امداد و نجات در نظر گرفته شود  تا امداد رسانی سریع پس از سانحه اتفاق بیفتد تا شاهد پیامدهای کمتری در سوانح جاده ای باشیم.

وی افزود: یکی از راههایی که می شود سوانح جاده ای را کم کرد انتقال و شیفت حجم ترافیک از روی جادهها به روی سایر شیوه های حمل و نقلی از جمله شیوه ریلی است که هر چقدر بتوانیم حمل و نقل را به سمت ریلی شیفت بدهیم می توانیم شاهد تصادفات کمتری در جاده ها باشیم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: در راستای کم کردن حجم ترافیک بر روی جادههای استان پیشنهاد داده ایم که یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی استان با اولویت ریل در سامانه نیپای استان ثبت شود و شاید صلاح نباشد باتوجه به شرایط اقتصادی کشور پروژه هایی به موازات یکدیگر شروع کنیم.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی اقتصادی کشور شاید لازم  نباشد که برای یک مبدا و مقصد مشخص دو پروژه با هزینه بالاتعریف کنیم در حال حاضر پروژه آزاد راه و راه آهن در استان لرستان هر دو در موازات یکدیگر پیش می روند و شاید بهتر باشد اولویت را روی پروژه ریلی قرار بدهیم.

باقری گفت: پروژه ریلی خرم آباد با توجه به بودجه‌‌ای که از قبل از سهام فولاد  تعریف شده بود هزینه می شد و پیشرفت خوبی هم داشته ولی بعد از اینکه اعتبار این منبع مالی تمام شده باید منبع جدیدی تعریف شود که علت کندی پیشرفت کار هم همین است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد وزارت راه وشهرسازی به استان لرستان در رابطه با پروژه راه آهن این استان این بود که این پروژه در لیست پروژه های اقتصاد مقاومتی قرار بگیرد که بتوانیم با اولویت بیشتری این پروژه را پیگیری کنیم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد:چنانچه پروژه راه آهن استان لرستان جز پروژه های اقتصاد مقاومتی قرار نگیرد و با کندی این پروژه پیش برود در آینده باید هزینه زیادی شود که دوباره کارگاهها فعال شوند و بسیاری از ابنیه فنی و کارهای صورت گرفته نیازمند هزینه بالایی است که دوباره شرایط به قبل برگردد اما این پروژه جز پروژه های دارای اولویت وزارت راه و شهرسازی است که سفر آینده‌ای که به استان خواهیم داشت با اولویت ریلی است و نمایندگانی از شرکت های خاص همراه ما خواهند بود.

وی اظهار داشت: هفته آینده روز دوشنبه رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و همچنین رئیس سازمان مجری ساختمان های دولتی در راستای حمایتی  که وزیر راه و شهرسازی به عنوان استان معین در استان لرستان دارد حضور خواهند یافت.

عناوین برگزیده