تاریخ: ۲۰ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۵
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۷۹۴۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

بازار، ریزش را جبران می‌کند

می متالز - مدیرعامل کارگزاری آپادانا گفت: هیجان سهامداران به سوی سهم های پربازده و بنیادی بیشتر خواهد شد.
بازار، ریزش را جبران می‌کند

به گزارش می متالز، محمد کاظم مهدوی مدیرعامل کارگزاری آپادانا در خصوص پیش‌بینی بورس در هفته پر چالش بازار سرمایه اظهار کرد: روز شنبه هفته گذشته به دلیل کنش و واکنش‌های بین ایران و آمریکا، بازار به سمت منفی شدن نیل پیدا کرد و اکنون این انتقام گرفته شده اما عکس العمل طرف مقابل هنوز مشخص نیست.

وی ادامه داد: از برآیند صحبت‌ها اینطور برداشت می‌شود اتفاقی که منتظرش بودند افتاده و ممکن هست عکس‌العملی از طرف مقابل شاهد نباشیم اما؛ این موضوع هنوز قطعی نیست و باید دید عکس العمل چه خواهد بود و تا بازار برآوردی از عکس العمل طرف مقابل نداشته باشد طبیعتا خرید و فروش‌ها منطقی نخواهد بود اما اگر واکنش آمریکا در همین حد بوده که بازار مثبت می‌شود و بخشی از ریزش را جبران می‌کند.

کارشناس بازارسمرایه تصریح کرد: به طور طبیعی یک مقدار سایه ریسک بر بازار می‌ماند و از طرفی از هیجان سهامداران برای خرید هر سهمی کاسته می‌شود و میل آنها به سمت سهم‌های پربازده و بنیادی بیشتر خواهد بود زیرا مشخص شد که بعضی سهم‌ها در این ایام خریدار ندارد و سرمایه‌گذاری روی آنها بالا هست.

وی در ادامه عنوان کرد: بسیاری از شرکت‌ها P/E شان خوب بودی و وضعیت دلار و فروش خوبی دارند و از طرفی تجدید ارزیابی برخی شرکت‌ها قطعی نشده و این خبر خوبی برای بازار هست که شامل گروه خودرو نیز خواهد شد و همچنین بانک‌هایی که سودده هستند مشکلی ندارند و بحث تجدید ارزیابی را دارند گزینه‌های خوبی برای ‌گذاری در میان مدت هستند.

مهدوی افزود: خبرهای سیاسی امروز صبح منفی بود و این ریسک خرید را با کاهش مواجه کرد اما تا ظهر وضعیت بازار بهبود پیدا کرد و موجب شد بسیاری از سهم‌ها خریداری شود و بازار را به ثبات حداقلی رساند.

مدیرعامل کارگزاری آپادانا در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به ریسک سیاسی که وجود دارد منطقی بوده که سهامداران خرد اقدام به خروج از بازار کرده‌اند؛ سهامداران خرد بر حسب تشخیص خود پیش روند و با ذهنیت خود تصمیم‌گیری کنند بورس جایی نیست که دیگران برایشان تصمیم‌گیری کنند.

عناوین برگزیده