تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۲
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۷۹۵۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رضا رحمانی:

وزارت صمت به دنبال تامین مالی صنایع از طریق بازار سرمایه

می متالز - رضا رحمانی امروز شنبه ۲۱ دی ماه در نشست مشترک فعالان اقتصادی بخش تعاون که در اتاق تعاون ایران برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر بخش تعاون یکی از پنج راهبرد اصلی اقتصاد مقاومتی است و رهبری نیز بارها بر توجه به موضوع بخش تعاون تأکید داشته اند.
وزارت صمت به دنبال تامین مالی صنایع از طریق بازار سرمایه

به گزارش می متالز، وی ادامه داد: در حال حاضر نیز با وجود فعالیت تشکل‌های متعدد، تعاونی‌ها می‌توانند جایگاه خود را داشته باشند و فعالیت بخش تعاون هیچ منافاتی با فعالیت سایر تشکل‌ها ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اتاق تعاون ایران از ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه اقتصادی برخوردار است و باید در این شرایط اقتصادی، بخش تعاون به کمک اقتصاد کشور بیاید.

وی با اشاره به موضوع برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان توسط بخش تعاون که یکی از دغدغه‌های فعالان این حوزه بود، گفت: در این حوزه برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان توسط بخش تعاون صورت می‌گیرد و هر حمایتی هم از سمت ما نیاز باشد، قطعاً انجام خواهیم داد.

رحمانی با تأکید بر واگذاری بسیاری از امور به بخش تعاون گفت: قطعاً با این موضوع هیچ مخالفتی ندارم اما بخش تعاون باید در کنار پذیرش این امور، مسوولیت آنها را هم بپذیرد که این یک انتظار دوطرفه است.

وی همچنین با استقبال از عضویت نماینده اتاق تعاون ایران در ستاد تنظیم بازار گفت: همان طور که تأکید کردم بخش تعاون ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد و قطعاً باید یک نماینده دائمی در ستاد تنظیم بازار داشته باشد.

رحمانی با اشاره به توسعه صادرات در کشور گفت: در ۹ ماهه امسال صادرات کشور افزایش داشته، به طوری که میزان صادرات از ۸۷ میلیون تُن در ۹ ماهه سال گذشته به ۱۰۳ میلیون تن در ۹ ماهه امسال رسیده است؛ البته میزان صادرات می‌توانست بیش از این باشد که باید به جای اینکه روبروی یکدیگر باشیم، با کمک بخش‌های مختلف صادرات توسعه یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه افزایش نرخ ارز دو اثر مهم دارد که نخست صادرات را توجیه پذیر و دیگری واردات را توجیه ناپذیر می‌کند، افزود: سال گذشته در نمایشگاه واردات چین، فعالان و شرکت کنندگان در این نمایشگاه با استقبال از خرید فرش ایرانی به ما مدام اعلام می‌کردند که اگر درست عمل کنید، حتی یک فرش در ایران نمی‌ماند. بنابراین به صِرف اینکه چند کشور ما را تحریم کرده اند، نباید در حوزه صادرات فرش عقب نشینی کنیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به آمار بانک مرکزی مبنی بر رشد بخش صنعت به ۱۴ درصد تا پایان شهریورماه گفت: این رشد در حالی است که میزان آن در سال گذشته منفی ۹.۵ درصد بود، بنابراین روند نشان می‌دهد که اقتصاد ما در حال پیشرفت است و می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم.

وی، نقدینگی را یکی از مشکلات صنایع و فعالان اقتصادی عنوان کرد و گفت: در حوزه نقدینگی امسال متأسفانه مشکل داریم که البته در این زمینه با بانک مرکزی به تفاهم‌هایی رسیده ایم و قرار شد ما در وزارت صنعت، صنایع با اولویت نیاز به نقدینگی را به بانک مرکزی معرفی کنیم. همزمان در وزارت صنعت در حال تدوین شیوه‌های نوین تأمین مالی صنعت از بازارهای مختلف از جمله بازار سرمایه، اوراق و صندوق‌ها هستیم.

عناوین برگزیده