تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۰۶
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۷۹۵۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پرتفوی بورسی "پارسان" ۳۱۷هزار میلیارد ریال بزرگتر شد

می متالز - شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در گزارشی که از عملکرد ۱۲ماهه خود منتشر کرده است از بزرگتر شدن پرتفوی بورسی خود خبر داد.
پرتفوی بورسی "پارسان" ۳۱۷هزار میلیارد ریال بزرگتر شد

به گزارش می متالز، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در اطلاعات و صورت های مالی حسابرسی شده ۱۲ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸، سود هرسهم را یک هزار و۴۰ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته رشد ۹۲درصدی را تجربه کرده است.

این شرکت در گزارش منتشر شده سود عملیاتی خود را ۴۳هزار و ۷۸میلیارد ریال، سود خالص را ۴۲هزار و ۱۱۶میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را ۵۷هزار و ۶۱۹میلیارد ریال اعلام کرده است.

"پارسان" در صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اعلام کرد که پرتفوی بورسی با رشد ۳۱۷هزار و ۸۴میلیارد ریالی همراه شده است. همچنین بهای تمام شده شرکت با افزایش ۴۱۷میلیارد و ۴۵میلیون ریالی به ۶۷هزار و ۵۹۴میلیارد ریال رسید و ارزش بازار آن با افزایش ۱۳۵هزار و ۲۵۵میلیارد ریالی به مبلغ ۳۸۴هزار و ۶۷۸میلیارد ریال بالغ شد.

در دوره مالی مورد گزارش، کل مبلغ سهام واگذار شده به ۲هزار و ۵۹۰میلیارد ریال رسید که در پایان دوره سودی برای شرکت نداشت. همچنین کل مبلغ سهام بورسی خریداری شده شرکت به ۴۱۷میلیارد و ۴۵میلیون ریال رسید.

گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی خود در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرد که با توجه به شرایط فعلی بازار سرمایه، هیچگونه تغییری در پرتفوی شرکت نخواهد داشت، بنابراین با توجه به شرایط احتمالی آینده و عرضه های عمده سازمان خصوصی سازی که مرتبط با صنعت پالایشی و پتروشیمی باشد، در صورت مناسب بودن شرایط، اقدام به خرید سرمایه گذاری جدید خواهد کرد.

عناوین برگزیده