تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۴
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۷۹۵۴۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
موسوی بیوکی:

تولید ساختمان‌های بی‌کیفیت در سایه گرانی مسکن؛ برخی سازندگان از سر و ته ساختمان می زنند

می متالز - نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: برخی از سازندگان در زمان افزایش قیمت مصالح ساختمانی و گرانی مسکن برای جبران هزینه ها و افزایش سود، ساختمان را به صورت غیراستاندارد می سازند.
تولید ساختمان‌های بی‌کیفیت در سایه گرانی مسکن؛ برخی سازندگان از سر و ته ساختمان می زنند

به گزارش می متالز، ابوالفضل موسوی‌بیوکی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از افزایش ساخت و ساز غیراستاندارد در ماه های اخیر، گفت: متأسفانه با افزایش چشمگیر گرانی مسکن در دو سال اخیر برخی از سازندگان از وضعیت سوء استفاده کرده و اقدام به تولید مسکن بی کیفیت می کنند.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از سازندگان در زمان افزایش قیمت مصالح ساختمانی و گرانی مسکن برای جبران هزینه ها و افزایش سود، ساختمان را به صورت غیراستاندارد می سازند.

خلاء نظارتی یکی از عوامل تولید مسکن بی کیفیت در کشور

وی گفت: یکی از دلایل تولید مسکن بی کیفیت در کشور عدم نظارت دستگاه های متولی است، این مساله واضح و مبرهن است که خلاء نظارتی در عرصه مهندسی ساختمان موجب بروز بحران در حوزه تولید ساختمان های غیراستاندارد می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط گرانی بازار مسکن و خلاء نظارتی دستگاه ها، برخی تولیدکنندگان مسکن اقدام به استفاده از مصالح و تجهیزات ساختمانی بی کیفیت می کنند. این مساله موجب کاهش ایمنی و عمر مفید مساکن کشور می شود.

استفاده از نیروهای غیرمتخصص عامل افزایش تولید مساکن غیراستاندارد

موسوی بیوکی گفت: همچنین برخی سازندگان با افزایش قیمت مسکن و افزایش هزینه های تولید، اقدام به استفاده از نیروهای غیرمتخصص در عرصه تولید می کنند که این موضوع نیز درصد خطای تولید را افزایش می دهد.

وزارت راه و شهرسازی باید به صورت جدی با متخلفان و سازندگان متخلف برخورد کند

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری ها باید به صورت جدی با متخلفات و سازندگان متخلف برخورد جدی کنند، زیرا نمی توان اجازه داد که برخی با سوء استفاده اقدام به تولید مسکن بی کیفیت در کشور کنند، زیرا این مساله جان هزاران نفر را به خطر خواهد انداخت.

عناوین برگزیده