خبر
مترو  

نیاز شدید مترو به افزایش ناوگان

می متالز - مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) عنوان کرد: در قانون ۵ ساله ششم توسعه کشور در ماده ۵۸، پیش‌بینی شده است که دولت باید تا پایان سال ۱۴۰۰، دو هزار دستگاه واگن برای متروی کلان‌شهرها تامین کند؛ یعنی این اقدام با هزینه دولت انجام شود. از این ۲هزار دستگاه، هزار و ۵۰ دستگاه واگن متعلق به متروی تهران است.

به گزارش می متالز، علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به ابلاغ مصوبه شورای اقتصاد در تابستان سال ۱۳۹۵ برای تامین واگن‌های مترو تهران در مرحله اول، به شهرنوشت گفت: در راستای اجرای این ماده قانونی، باید مناقصه تامین ۶۳۰ دستگاه واگن برای متروی تهران توسط وزارت کشور انجام شود. ۶۳۰ دستگاه واگن از سهم کلی متروی پایتخت در اولویت قرار گرفت تا در مرحله اول به مناقصه گذاشته شود. همچنین بعد از برگزاری مناقصه مرحله اول، باید به تدریج مناقصه سایر واگن‌ها هم برای تکمیل هزار و پنجاه دستگاه واگن، برگزار شود.  امام با بیان اینکه برگزاری مناقصه ۶۳۰ دستگاه واگن یک سال به طول انجامید، عنوان اظهار کرد: بالاخره در نیمه دوم سال ۱۳۹۶ مناقصه برگزار و در پایان سال، برنده (شرکت واگن‌سازی مترو تهران به همراه شرکای چینی خود) اعلام شد. ابلاغ این قرارداد یک سال با تاخیر مواجه بود. بنابر قرارداد، پیمانکار چینی باید فاینانس را برای تامین هزینه‌های ساخت واگن، بپردازد. زمانی هم قرارداد به مرحله عملیاتی می‌رسد که اولین ال سی قرارداد باز شود.  مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) اضافه کرد: تا به امروز که در دی سال ۹۸ قرار داریم، هنوز اولین ال‌سی باز نشده است. به نظر می‌رسد که با شرایط موجود، اولین محموله قطعات ۶۳۰ واگن سه سال آینده وارد ایران شود. این تاخیر چندساله برای شهر زیان‌آور است. با گرانی بنزین، پایتخت نیاز جدی به افزایش واگن بابت توسعه شبکه حمل و نقل زیرزمینی خود دارد. متاسفانه تعداد واگن‌های متروی تهران محدود است و باید دولت اقدام عاجلی در این خصوص انجام دهد. او با بیان اینکه بابت افزایش تعداد واگن‌های مترو از کانال‌ها و مکاتبات مختلف، پیگیری‌های بسیاری داشته‌ایم، تصریح کرد: سرانجام در تاریخ ۰۱/ ۰۸/ ۱۳۹۸ با حضور در جلسه هیات دولت، درخواست کردیم که در راستای افزایش قیمت نرخ بنزین، تمهیدات ویژه‌ای برای توسعه حمل و نقل عمومی تهران اندیشیده شود. همچنان پیگیر تامین ۶۳۰ و ۴۲۸ دستگاه واگن متروی پایتخت از دولت هستیم.

کد خبر: 79564
تاریخ: 1398/10/21 - 20:49
منبع: دنیای اقتصاد

مترو  راه آهن شهری تهران و حومه  علی امام 

نظرات:

نظر خود را اینجا بنویسید:

   
   
   
 

انتشار ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق‌ مشارکت خط ۲ و ۳ متروی مشهد

می متالز - مدیرتامین مالی شهرداری مشهد از انتشار آخرین اوراق باقی‌مانده از سهمیه بودجه ۹۸ کل کشور توسط شهرداری مشهد خبر داد.
 

عملیات عمرانی ایستگاه F متروی کرج به پایان رسید

می متالز - رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شورای شهر کرج از اتمام عملیات عمرانی و احداث ابنیه ایستگاه F متروی کرج در محدوده ۴۵ متری گلشهر خبر داد.
 

تعهدات ۱۴ ساله دولت به مترو بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان است

می متالز - مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: اگر تعهدات قانونی دولت به مترو از سال ۸۵ الی ۸۶ احصا شود بدهی هایش به بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
 مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران خبر داد؛

لزوم توجه به تولید قطار ملی / ایستگاه مترو برج میلاد شهریورماه افتتاح می‌شود

می متالز - مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه، ضمن خبر افتتاح ایستگاه متروی برج میلاد در شهریورماه سال جاری، از نبود تولید ملی قطار مترو انتقاد کرد و گفت: سهم داخلی از ساخت قطار تاکنون ۳۰ درصد بوده و ۷۰ درصد مابقی از چین وارد می‌شود که به نظرم با توجه به توان مهندسی کشور لازم است به تولید قطار ملی توجه شود.
 

انتظار «کامبک» در بازار روی

می متالز - شیوع ویروس کرونا بخشی از مناسبات بازار روی دنیا را بر هم زد، به‌نحوی که سطح موجودی انبار روی بورس فلزات لندن در ژوئن سال جاری میلادی به بیشترین رقم در ۱۸ ماه گذشته رسید.
 

آهنگ توسعه روستاهای بافق با احیا معادن متروکه

می متالز - معدن سرب و روی متروکه «تاجکوییه» شهرستان بافق سال ۱۳۹۸ پس از گذشت حدود نیم قرن بار دیگر با هدف رونق تولید و مصرف مواد معدنی در بازارهای داخلی، توجه به جایگزینی صادرات فرآورده‌های نفتی، پیشگیری از خام فروشی،ایجاد ارزش افزوده بالا و ایجاد حداقل اشتغال برای ۳۵۰ نفر با حمایت دولت احیا شد.
آخرین رویدادها
انتشارات
 معادن و فلزات

ماین اند بیزینس تودی

 قراضه و بازیافت

آهنگان

همکاران ما