خبر
مترو  

نیاز شدید مترو به افزایش ناوگان

می متالز - مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) عنوان کرد: در قانون ۵ ساله ششم توسعه کشور در ماده ۵۸، پیش‌بینی شده است که دولت باید تا پایان سال ۱۴۰۰، دو هزار دستگاه واگن برای متروی کلان‌شهرها تامین کند؛ یعنی این اقدام با هزینه دولت انجام شود. از این ۲هزار دستگاه، هزار و ۵۰ دستگاه واگن متعلق به متروی تهران است.

به گزارش می متالز، علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به ابلاغ مصوبه شورای اقتصاد در تابستان سال ۱۳۹۵ برای تامین واگن‌های مترو تهران در مرحله اول، به شهرنوشت گفت: در راستای اجرای این ماده قانونی، باید مناقصه تامین ۶۳۰ دستگاه واگن برای متروی تهران توسط وزارت کشور انجام شود. ۶۳۰ دستگاه واگن از سهم کلی متروی پایتخت در اولویت قرار گرفت تا در مرحله اول به مناقصه گذاشته شود. همچنین بعد از برگزاری مناقصه مرحله اول، باید به تدریج مناقصه سایر واگن‌ها هم برای تکمیل هزار و پنجاه دستگاه واگن، برگزار شود.  امام با بیان اینکه برگزاری مناقصه ۶۳۰ دستگاه واگن یک سال به طول انجامید، عنوان اظهار کرد: بالاخره در نیمه دوم سال ۱۳۹۶ مناقصه برگزار و در پایان سال، برنده (شرکت واگن‌سازی مترو تهران به همراه شرکای چینی خود) اعلام شد. ابلاغ این قرارداد یک سال با تاخیر مواجه بود. بنابر قرارداد، پیمانکار چینی باید فاینانس را برای تامین هزینه‌های ساخت واگن، بپردازد. زمانی هم قرارداد به مرحله عملیاتی می‌رسد که اولین ال سی قرارداد باز شود.  مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) اضافه کرد: تا به امروز که در دی سال ۹۸ قرار داریم، هنوز اولین ال‌سی باز نشده است. به نظر می‌رسد که با شرایط موجود، اولین محموله قطعات ۶۳۰ واگن سه سال آینده وارد ایران شود. این تاخیر چندساله برای شهر زیان‌آور است. با گرانی بنزین، پایتخت نیاز جدی به افزایش واگن بابت توسعه شبکه حمل و نقل زیرزمینی خود دارد. متاسفانه تعداد واگن‌های متروی تهران محدود است و باید دولت اقدام عاجلی در این خصوص انجام دهد. او با بیان اینکه بابت افزایش تعداد واگن‌های مترو از کانال‌ها و مکاتبات مختلف، پیگیری‌های بسیاری داشته‌ایم، تصریح کرد: سرانجام در تاریخ ۰۱/ ۰۸/ ۱۳۹۸ با حضور در جلسه هیات دولت، درخواست کردیم که در راستای افزایش قیمت نرخ بنزین، تمهیدات ویژه‌ای برای توسعه حمل و نقل عمومی تهران اندیشیده شود. همچنان پیگیر تامین ۶۳۰ و ۴۲۸ دستگاه واگن متروی پایتخت از دولت هستیم.

کد خبر: 79564
تاریخ: 1398/10/21 - 20:49
منبع: دنیای اقتصاد

مترو  راه آهن شهری تهران و حومه  علی امام 

نظرات:

نظر خود را اینجا بنویسید:

   
   
   
 

برآورد درآمد مجتمع‌های ایستگاهی مترو

می متالز - مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی متروی تهران پیش‌بینی کرد از محل مجتمع‌های ایستگاهی، درآمد ۶۰۰ میلیاردی برای توسعه مترو کسب شود.
 

پپیشرفت ۸۰ درصدی عملیات زیرسازی متروی بهارستان

می متالز - مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی عملیات زیرسازی متروی این شهر از تحویل گرفتن اولین محموله ۶۰۰ تنی ریل تولید داخل ظرف هفته جاری خبر داد.
 گزارشی از کوره‌هایی این فولادساز اصفهانی؛

قراردادهای "ذوب" در شرایط تحریم

می متالز - با مسائل سیاسی پیش آمده در کشور، آمریکا بار دیگر حوزه فلزات اساسی را تحریم کرد. یکی از شرکت‌های موجود در لیست این تحریم شرکت ذوب آهن اصفهان بوده که صف خرید سنگین سهامداران واکنشی به این تحریم‌ها بود.
 مدیرعامل شرکت مترو در جلسه با مدیران بخش خصوصی مطرح کرد:

فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای توسعه خط 10 مترو

می متالز - جلسه بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه خط ۱۰ مترو تهران با حضور مدیران ارشد شرکت مترو و بخش خصوصی برگزار شد. مدیرعامل شرکت مترو در این جلسه بر لزوم تغییر دیدگاه در تأمین منابع مالی برای توسعه و تکمیل خطوط مترو تأکید کرد.
 پنل تخصصی ساختمان توسعه میان‌بافتی:

معماری در قالب توسعه میان بافتی

می متالز - پنل تخصصی ساختمان توسعه میان‌بافتی همزمان با گردهمایی سازندگان و معماران منطقه یک در راستای کمپین نما هویت شهر ما برگزار شد.
 یک فعال اقتصادی مطرح کرد:

پروژه همزمان ایران و چین؛ مترو هشتگرد ۲۵ کیلومتر، مترو چین ۲۵ هزار کیلومتر

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین و رئیس هیئت مدیره انجمن صادرکنندگان صنایع دستی ایران با اشاره به افتتاح خط ریلی ۲۵ کیلومتری متروی هشتگرد، گفت: تقریبا به طور هم زمان پروژه ساخت راه آهن پر سرعت چین شروع شده که حدود ۲۵ هزار کیلومتر با سرعت بالای ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت در حال کار است.
آخرین رویدادها
انتشارات
 معادن و فلزات

ماین اند بیزینس تودی

 قراضه و بازیافت

آهنگان

همکاران ما