تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۲۱
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۷۹۶۰۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان:

تحریم جدید آمریکا علیه شرکت فولاد هرمزگان جنبه تبلیغاتی دارد

می متالز - مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: تحریم‌های جدید آمریکا و قرار گرفتن شرکت فولاد هرمزگان در لیست شرکت‌های مشمول تحریم عمدتاً جنبه تبلیغاتی داشته و تأثیری بر (ای پی اس) و دیگر فعالیت‌های اقتصادی این شرکت در داخل و خارج از کشور نخواهد داشت.
تحریم جدید آمریکا علیه شرکت فولاد هرمزگان جنبه تبلیغاتی دارد

به گزارش می متالز، فرزاد ارزانی صبح امروز (۲۱ دی‌ماه ۹۸) در جمع خبرنگاران در پی اعمال تحریم‌های جدید آمریکا و قرار گرفتن شرکت فولاد هرمزگان در لیست شرکت‌های مشمول تحریم، اظهار کرد: اعلام تحریم‌های جدید موضوع جدیدی نیست و تحریم‌های اخیر چیزی اضافه بر آنچه تاکنون بوده است، ندارد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان افزود: فولاد هرمزگان از سال‌ها قبل همچون سایر بخش‌های اقتصادی کشور با تحریم روبه‌رو بوده است؛ تحریم‌های اخیر آمریکا بیش از آنکه بر اقتصاد ایران اثرگذار باشد، اقدامی نمایشی از طرف این کشور است.

ارزانی تصریح کرد: در شرکت فولاد هرمزگان این تحریم‌ها خللی در جریان فعالیت‌های تولیدی، مالی و بازرگانی و صادرات شرکت ایجاد نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه یکی از فرصت‌هایی که از طریق تحریم ایجاد شده راه‌اندازی نهضت بومی‌سازی در صنعت کشور است، عنوان کرد: با تدابیر هوشمندانه‌ای که از سال‌ها قبل از سوی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و تکیه‌بر توان داخلی اندیشیده  شد، فولاد هرمزگان نیز در همین راستا  استراتژی بومی‌سازی و استفاده از توان داخل کشور را در دستور کار خود قرار داد و بخش بسیار زیادی از  قطعات و مواد موردنیاز  خود را از این طریق تأمین کرده و در  معدود مواردی نیز با جایگزینی دیگر منابع عملاً وابستگی خود را در این زمینه کاهش و آن را به نحو مطلوب مدیریت کرده است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان ادامه داد: نکته مهم و قابل‌توجه این است که تحریم جدید عمدتاً جنبه تبلیغاتی داشته و هدف آن محدودیت دسترسی شرکت‌ها به شبکه‌های فروش و  بازرگانی است، درحالی‌که فولاد هرمزگان روابط تجاری و مستقل خود را داشته و تحریم اخیر تأثیری بر (ای پی اس) و  دیگر فعالیت‌های اقتصادی شرکت در داخل و خارج از کشور نخواهد داشت و به کلیه اهداف مدنظر  خود دست خواهیم یافت.

عناوین برگزیده