تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۳۵
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۷۹۶۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جلسه هم‌اندیشی اتاق بجنورد مطرح شد

توجه به صادرات؛ اولویت جنگ اقتصادی

می متالز - در جلسه هم‌اندیشی اتاق بجنورد بر لزوم توجه به صادرات در شرایط جنگ اقتصادی تأکید شد. اتاق بجنورد با تأکید بر اهمیت صادرات در نظر دارد در سال جاری 3 رویداد مرتبط با صادرات برگزار کند.
توجه به صادرات؛ اولویت جنگ اقتصادی

به گزارش می متالز، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد از برگزاری سه رویداد مهم تجاری و اقتصادی در استان از سوی این اتاق، شامل برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی و سرمایه‌گذاری، برپایی نمایشگاه افغانستان و جشن سالروز صادراتی استان تا پایان سال جاری خبر داد.

سعید پورآبادی در جلسه هم‌اندیشی برگزاری این رویدادها، خواستار هماهنگی، اتحاد و انسجام اعضا در برگزاری این سه رویداد مهم استانی شد و افزود: باید از تمام ظرفیت‌های و پتانسیل‌ها و توانمندی‌های استان در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، گردشگری، کشاورزی، بازرگانی، خدمات درمانی و.. در برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های استان استفاده شود و اتاق بجنورد درصدد است در این نمایشگاه از ظرفیت تجار و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بهره‌مند شود.

مهدی نجات نیا، دبیر اجرایی اتاق بجنورد نیز بر لزوم اهمیت و شناسایی بازارهای هدف صادراتی استان با کشورهای آسیایی و اروپایی تأکید کرد و اظهار کرد: تعیین بازار هدف صادراتی از راه برنامه‌ریزی و اجرای تحقیقات بازار بین‌المللی و با هدف شناسایی دقیق فرصت‌ها و تعیین جزئیات فرصت‌های موجود در بازارهای فرامرزی ممکن می‌شود.

او افزایش صادرات استان منجر به رونق و توسعه فعالیت‌های اقتصادی استان خواهد شد بنابراین تولیدکنندگان، کشاورزان و متولیان امر باید تلاش بیش و پیش در تسهیل صادرات محصولات استان در بخش‌های مختلف صادراتی استان داشته باشند.

نجات نیا در رابطه با برگزاری سه رویداد مهم اتاق بجنورد تا پایان سال 98، اظهار کرد: تنها منبع درآمدی کشور استفاده از ظرفیت صادرات غیرنفتی است بنابراین توجه به صادرات باید بیش‌ازپیش در کشور و به‌ویژه استان ملموس باشد.

نجات نیا زمان برنامه‌ریزی برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی و سرمایه‌گذاری استان را 6 تا 10 اسفندماه، برپایی نمایشگاه افغانستان را 29 بهمن‌ماه و جشن سالروز صادرات را در بهمن‌ماه امسال اعلام کرد.

او افزود: در برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی و سرمایه‌گذاری استان 30 نفر از روسای تشکل‌های اقتصادی و بازرگانی، سفرا و رایزنی‌های اقتصادی و 8 کشور آسیایی شامل افغانستان، ترکیه، عراق، روسیه، آذربایجان، ازبکستان، پاکستان و عراق دعوت می‌شوند.

به گفته نجات نیا در این نمایشگاه، همایش تخصصی برای ایجاد گفت‌وگوهای تجاری میان کشورهای دعوت شده نیز برگزار می‌شود.

عناوین برگزیده