تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۴۸
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۷۹۷۱۲
سرویس خبر : زمین شناسی
استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

انعقاد تفاهم نامه مشترک بین استانداری خراسان جنوبی و ایمیدرو

می متالز - استاندار خراسان جنوبی از انعقاد تفاهمنامه مشترک با سازمان ایمیدرو برای اجرای پروژه‌های اکتشافی و زیربنایی در حوزه معادن استان خبر داد.
انعقاد تفاهم نامه مشترک بین استانداری خراسان جنوبی و ایمیدرو

به گزارش می متالز، محمدصادق معتمدیان شنبه شب در جلسه جمع بندی مصوبات سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی یکی از مهمترین قطب‌های معدنی کشور است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۴۰ نوع ماده معدنی فلزی و غیرفلزی در استان شناسایی شده است، بیان کرد: همچنین در حال حاضر ۷۵ درصد ذخایر زغال سنگ کشور مربوط به خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از اقدامات خوب دولت در سال‌های گذشته توجه ویژه ایمیدرو به خراسان جنوبی بوده است، عنوان داشت: در این راستا برای کمک به توسعه خراسان جنوبی اقدامات مهمی توسط سازمان ایمیدرو انجام شده است.

معتمدیان از اجرای ۸۵ هزار کیلومتر عملیات ژئوفیزیک هوایی در استان توسط سازمان ایمیدرو خبر داد و گفت: همچنین در واگذاری معادن و سرمایه گذاری نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

وی، سرمایه گذاری در طرح فولاد قاین و کارخانه طلای هیرد را یکی دیگر از اقدامات سازمان ایمیدرو در استان عنوان کرد و افزود: قرار بود کارخانه طلای هیرد در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد که تلاش می‌شود در سال آینده وارد فاز تولید شود.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: اجرای این پروژه نشان از توجه جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ایمیدرو به خراسان جنوبی است.

معتمدیان با اشاره به تهیه سند توسعه صنعت و معدن در ۱۲ استان کشور از جمله خراسان جنوبی، بیان داشت: در راستای تکمیل این سند جمع بندی‌هایی در این سفر انجام شد تا شاهد توسعه معادن خراسان جنوبی باشیم.

وی ادامه داد: تکمیل اکتشافات معدنی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تأمین زیرساخت‌های معادن بخشی از مصوبات سفر رئیس سازمان ایمیدرو به استان است.

عناوین برگزیده