تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۰
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۷۹۷۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جهش ۱۵۸۰۰ واحدی شاخص بورس تهران

می متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران، امروز در پایان معاملات با جهشی ۱۵ هزار و ۸۴۲ واحدی به رقم ۳۷۵ هزار و ۶۵۰ واحد رسید.
جهش ۱۵۸۰۰ واحدی شاخص بورس تهران

به گزارش می متالز، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که امروز همه شاخص‌های بورس روندی صعودی طی کردند. شاخص کل با معیار هم وزن ۴ هزار و ۵۸۰ واحد رشد کرده و به رقم ۱۱۴ هزار و ۵۵۵ واحد رسید.

امروز معامله‌گران بیش از ۵.۳ میلیارد سهم، حق تقدم و اوراق مالی در ۳۵۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۲ هزار و ۹۳۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۴ هزار و ۲۳۸ واحد رشد کرده و به رقم ۱۰۰ هزار و ۵۰۷ واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هم وزن با افزایش ۳ هزار و ۵۸ واحد به رقم ۷۶ هزار و ۴۹۴ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با افزایش ۱۷ هزار و ۸۳۱ واحد به رقم ۴۳۷ هزار و ۶۱۶ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با افزایش ۱۰ هزار و ۹۵۷ واحد به رقم ۲۶۸ هزار و ۷۸۲ واحد رسید.

امروز ۷ نماد  فارس، فملی  کگل، پارس، شبندر، تاپیکو، پارسان رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

نمادهای فجر، فروس، رتکو، وایران، سفار و نبروج هم بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

امروز نمادهای پربیننده در بورس شامل بانک تجارت، به قیمت هر سهم ۴۵۹ ریال، بانک ملت ۵ هزار و ۷۵۱ ریال و نیز نماد شرکت‌های ملی مس ایران، سایپا، ایران خودرو، مس شهید باهنر، پالایش نفت اصفهان و داروسازی زاگرس فارمد پارس، بوده‌اند.

در پایان داد و ستدهای امروز در ۳۵۲ هزار  و ۷۲۱ نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۳۳۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۹ هزار و ۳۶۹ میلیارد  ریال در بورس معامله شد.

عناوین برگزیده