تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۶
بازدید: ۲۷۴
کد خبر: ۷۹۸۹۹
سرویس خبر : انرژی
هشدار سرپرست مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز

افزایش مصرف گاز خانگی سبب محدودیت گازرسانی صنعتی و نیروگاهی می‌شود

می متالز - مصرف خانگی و تجاری گاز طبیعی از دیروز تاکنون با عبور از مرز روزانه ۵۷۳ میلیون مترمکعب، رکورد تازه‌ای ثبت کرده است که ادامه این روند سبب ایجاد محدودیت برای گازرسانی به بخش‌های صنعتی و نیروگاهی می‌شود.
افزایش مصرف گاز خانگی سبب محدودیت گازرسانی صنعتی و نیروگاهی می‌شود

به گزارش می متالز، غلامرضا مشایخی با اعلام این خبر گفت: با توجه به موج شدید سرمایی که در روزهای اخیر، بخش وسیعی از کشور را فرا گرفته است و نیز بارش‌هایی که به‌ویژه در شرق، غرب و مرکز کشور داریم، مصرف بخش خانگی گاز طبیعی به شدت بالا رفته و به روزانه ۵۷۳ میلیون مترمکعب رسیده است که عدد بسیار بالایی به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: اگرچه ما به همه هم‌وطنان این نوید را می‌دهیم که در بخش‌های صنایع بالادستی، تولید، انتقال و توزیع با آمادگی کامل، شبانه‌روز فعال هستیم تا بتوانیم گاز را به صورت ایمن و پایدار در سراسر کشور توزیع کنیم و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد، اما از همه مشترکان انتظار داریم در این زمینه به ما کمک کنند.

به گفته سرپرست مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، لازم است مشترکان گاز طبیعی از گرم کردن محیط‌هایی که استفاده نمی‌کنند، بپرهیزند و دمای رفاه را ۱۸ تا ۲۲ درجه نگه دارند تا شرکت ملی گاز ایران افزون بر خدمات‌دهی مطلوب به مردم به بخش‌های نیروگاهی، تولیدی و صنعتی نیز گاز را با جریانی ایمن و پایدار عرضه کند. این در حالی است که گازرسانی به بخش خانگی همواره در اولویت این شرکت قرار دارد.

وی درباره آمار گازرسانی توضیح داد: اکنون به حدود ۳۰ هزار روستا با ۴.۶ میلیون خانوار و یک هزار و ۱۸۴ شهر با ۱۸ میلیون خانوار گازرسانی شده است، همچنین توسعه شبکه گاز برای بخش‌های تولید، صنایع و نیروگاهی نیز پیوسته ادامه دارد.

مشایخی با تاکید بر لزوم مصرف بهینه گاز طبیعی و رعایت نکات ایمنی، درباره تامین گاز مورد نیاز بخش صادراتی کشور، اظهار کرد: در بخش صادرات ما همچنان به تعهد خود عمل می‌کنیم و جای هیچ نگرانی نیست، اما در بخش صنعت، اگر مردم به ما کمک نکنند مجبور هستیم برای گرم نگه داشتن خانه‌های آنان، گاز صنایع و دیگر بخش‌ها را محدود کنیم.

عناوین برگزیده