تاریخ: ۲۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۲
بازدید: ۳۳۷
کد خبر: ۷۹۹۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سود عملیاتی ۹ ماهه این معدنی ۶۰ درصد رشد داشت؛

استخراج سود خالص ۵۵ درصدی از "کچاد"

می متالز - محصولات اصلی شرکت شامل فولاد، آهن اسفنجی، گندله و کنسانتره بوده که بیش از ۹۵ درصد سود ناخالص کسب شده شرکت مربوط به این محصولات است.
استخراج سود خالص ۵۵ درصدی از "کچاد"

به گزارش می متالز، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در عملکرد ۹ ماهه خود موفق به کسب سود خالص ۳۴ هزار و ۱۴۹ میلیارد ریالی شده که این میزان سود نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۵۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

با این حال، سود عملیاتی کسب شده در مقایسه با دو فصل گذشته کاهش داشته است. در حالی که سود عملیاتی ۶ ماهه نخست بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال و به طور متوسط در هر فصل ۱۲ هزار میلیارد ریال محقق شده بود، در سه ماهه سوم سود عملیاتی شرکت به ۱۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

سود عملیاتی شرکت در این دوره به ۳۴ هزار میلیارد ریال رسیده که ۶۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین در این مدت مبلغ ۳.۸۵۴ میلیارد ریال سود سرمایه‌گذاری‌ها و سایر درآمد‌های غیرعملیاتی محقق شده که عمدتا مربوط به سود سهام شرکت آهن و فولاد ارفع است.

در این دوره مبلغ ۳.۶۶۷ میلیارد ریال بابت مالیات دوره‌های قبل شناسایی شده است. این در حالی است که در سال‌های اخیر این شرکت مبلغی را به عنوان مالیات در نظر نگرفته بود و به این ترتیب سرمایه‌گذاران می‌بایست احتمال مشمول مالیات شدن این شرکت در دوره جاری و دوره‌های آتی را نیز مدنظر داشته باشند.

محصولات اصلی شرکت شامل فولاد، آهن اسفنجی، گندله و کنسانتره بوده که بیش از ۹۵ درصد سود ناخالص کسب شده شرکت مربوط به این محصولات است.

عناوین برگزیده