تاریخ: ۲۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۴
بازدید: ۳۴۹
کد خبر: ۷۹۹۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر فروش «ثغرب» تاکید کرد:

تاثیر افزایش تسهیلات خرید مسکن بر حجم فروش

می متالز - افزایش قیمت مصالح ساختمانی علاوه بر افزایش بهای ساخت، اثر روانی هم داشته و به افزایش قیمت املاک هم دامن می زند.
تاثیر افزایش تسهیلات خرید مسکن بر حجم فروش

به گزارش می متالز، بعد از منفی های هفته گذشته، صف های خرید این هفته حسابی به دل می نشیند.

در گروه ساختمانی هم تقریبا اکثر نمادها سبزپوش هستند و «ثغرب» با صف خرید بیش از ۷ میلیونی همراه است. سقف تسهیلات خرید مسکن اخیرا افزایش یافته و این موضوع می تواند اثر مثبتی بر فروش انبوه سازان داشته باشد.

فرامرز خیاط خامنه مدیر فروش شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب در خصوص وضعیت فروش و تاثیر افزایش تسهیلات خرید مسکن بیان کرد: افزایش میزان تسهیلات خرید مسکن، بر حجم فروش ها موثر است و معتقدم احتمالا این افزایش تسهیلات، حجم فروش ها را چند درصدی افزایش دهد. اما نکته اینجا است که اکثر متقاضیان واقعی مسکن، خانوارهای متوسط هستند که قدرت خرید پرداخت اقساط را ندارند. اگر قرار است تسهیلات خرید مسکن، گرهی از مشکلات متقاضیان بازار مسکن بگشاید حتما باید تدبیری اندیشیده شود که مردم از عهده پرداخت اقساط، برآیند.

وی افزود: اگر چه بازار مسکن از ماه ها قبل وارد فاز رکود شده و حجم معاملات کاهش داشته، ولی قیمت املاک شیب صعودی دارد. یکی از علل این افزایش قیمت املاک، افزایش مداوم قیمت مصالح ساختمانی است. افزایش قیمت مصالح ساختمانی علاوه بر افزایش بهای ساخت، اثر روانی هم داشته و به افزایش قیمت املاک هم دامن می زند.

مدیر فروش «ثغرب» در خاتمه گفت: البته شرکت های انبوه ساز از جمله شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب تحت هر شرایطی، فعالیت دارند و ساخت و ساز می کنند؛ اما این رکود بازار مسکن، اتفاق چندان خوشایندی برای بازار مسکن نیست.

عناوین برگزیده