تاریخ: ۲۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۴۶
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۸۰۰۲۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد تاکید شد:

غریب پور اعلام کرد: ضرورت راه اندازی انجمن قطعه سازان فولاد/ شرکت های فولادی، ساختار ساخت داخل ایجاد کنند / شرکت و دانشگاه هایی که کاهش ارزبری را رقم می زنند، در همایش بعدی تقدیر شوند

می متالز - رییس هیات عامل ایمیدرو ضمن تاکید بر راه اندازی انجمن قطعه سازان فولاد و پیشتازی این انجمن در برگزاری همایش و نمایشگاه، گفت: ایجاد ساختار ساخت داخل با تمرکز بر رویکرد بومی سازی در شمار برنامه های شرکت های فولادی قرار بگیرد.
غریب پور اعلام کرد: ضرورت راه اندازی انجمن قطعه سازان فولاد/ شرکت های فولادی، ساختار ساخت داخل ایجاد کنند / شرکت و دانشگاه هایی که کاهش ارزبری را رقم می زنند، در همایش بعدی تقدیر شوند

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور که در در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران سخن می گفت، افزود: در سال رونق تولید و در دیدار مدیران و فعالان اقنصادی با مقام معظم رهبری، ایشان ساخت داخل را به عنوان یک راهبرد تعیین کردند.

وی با بیان اینکه رقابت در این صنعت بالاست و نوآوری های قابل توجهی در حوزه فولاد کشور صورت گرفته است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت از ساخت داخل به عنوان راهبردهای اساسی نظام یاد می کنند و این تفکر و استراتژی کلان، باید در شمار برنامه های شرکت ها قرار بگیرد.

 

تحریم؛ فرصتی برای توجه به ساخت داخل

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در بعد دانش فنی، ماشین آلات و تجهیزات نیاز به توسعه امور و ایجاد ساختار داریم، گفت: اعمال تحریم ها، فرصت برنامه ریزی برای توجه به این مقوله را بیش از پیش برجسته کرده است. به گفته وی، در این زمینه ساختار میز ساخت داخل در سازمان ایمیدرو تشکیل شده است و یکی از سیاست های ما، ایجاد این ساختار در شرکت های فولادی است.

رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه توسعه برنامه های تحقیقاتی موجب شد تا 95 درصد آب در صنعت فولاد بازیافت شود، گفت: پیش از این تولیدکنندگان اطلاعات دقیقی از ظرفیت های قطعه سازان در بخش تجهیزات و ماشین آلات نداشتند اما تهیه اطلس ملی فولاد در سال گذشته، کمک کرد تا به اطلاعات این حوزه دست پیدا کنیم.

غریب پور با بیان اینکه تمامی اطلاعات از تامین کنندگان قطعات را در اختیار نداریم، اظهار کرد: به عنوان مثال قطعه ای در کشور ساخته می شود و همان قطعه در نقطه دیگری از کشور وارد می شود. با اینحال دغدغه برای رفع این چالش، باعث شده است تا همگرایی بین تولیدکنندگان قطعه و شرکت ها ایجاد شود.

 

ارتباط موثر قطعه سازان و فولاد سازان

وی با اشاره به ضرورت ارتباط موثر بین قطعه سازان و شرکت های فولادی، گفت: بومی سازی راه جدیدی است و نیازها و مسیر آن هنوز به طور دقیق مشخص نشده است. اما مهم است که راه را آغاز کرده ایم.

رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه ایمیدرو به عنوان سازمان توسعه ای به بومی سازی توجه ویژه کرده است، گفت: این سازمان نخستین مجموعه شرکت های دانش بنیان را - با همراهی معاونت علمی ریاست جمهوری و دانشگاه ها که به صورت استارت آب خواهد بود-، راه اندازی خواهد شد.

 

پوشش ریسک شرکت های دانش بنیان

غریب پور ضمن اعلام اینکه قطعه سازان می توانند در تولید دانش، مجموعه های فولادی را همراهی کنند، عنوان کرد: شرکت های فولادی ریسک شرکت های دانش بنیان را پوشش دهند.

 

کاهش نیاز ارزبری در صنعت و فولاد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت تفاهم نامه های این گردهمایی که به کاهش ارزبری ۵۰۰ میلیون یورویی منجر می شود، گفت: پیشنهاد می شود در همایش بعدی ملی فولاد، از شرکت هایی که نیاز ارزی خود را کاهش دهند، به عنوان مجموعه های برگزیده قدردانی شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت نقش خود را در حوزه بومی سازی به عنوان تسهیل گر ایفا خواهد کرد، گفت: قطعه سازانی که بیشترین تعداد قطعه را بومی سازی کنند و دانشگاه هایی که بیشترین ارتباط با صنعت را دارند، تشویق شوند.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده