تاریخ: ۲۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۸
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۸۰۰۳۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
رییس هیات عامل ایمیدرو:

تحریم صنعت فولاد نشانه پیشرفت این صنعت است

می متالز - مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ملی فولاد ایران با معرفی بخش‌های مختلف این رویداد و با حضور سورنا ستاری، معاون تحقیقات و فناوری ریاست جمهوری و خداداد غریب پور رئیس هیئت عامل ایمیدرو در برج میلاد آغاز شد.
تحریم صنعت فولاد نشانه پیشرفت این صنعت است

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو در دومین جشنواره ملی فولاد ایران با بیان اینکه تحریم صنعت فولاد نشانه پیشرفت این صنعت است، گفت: قرار گرفتن صنعت فولاد ایران در فهرست تحریم‌های اخیر آمریکا نشان‌دهنده این است که روند ما در این صنعت خوب بوده است به طوری که هم اکنون به تولید بالای ۲۸ میلیون تن دست یافته ایم.

وی خاطرنشان کرد: این عوامل نشان دهنده این است که رقابت نیز افزایش یافته و جهت گیری نظام نیز نشان داده که حمایت از ساخت و تولید داخل به عنوان یک راهبرد در نظر گرفته شده است. در واقع هم رقابت افزایش یافته و هم سیاست کلی نظام تاکید و توجه به تولید محصول داخلی است. هم اکنون ۹۵ درصد آب مورد استفاده در صنعت فولاد بازیافت می شود. اما باید بپرسیم که در حال حاضر در رابطه با بومی سازی کجا ایستاده ایم.

وی با بیان اینکه بومی‌سازی در صنعت فولاد کشور، امروز به عنوان یک راهکار اساسی مطرح می‌شود، تصریح کرد: بومی‌سازی صنعت فولاد به عنوان نقطه‌ای که توسط دشمن تحت فشار قرار گرفته، باید مورد حمایت و توجه قرار گیرد و شرکت‌های فولادی باید برای بومی‌سازی ساختار ایجاد کنند زیرا بدون ساختارسازی نمی توان در این حوزه به طور مطلوب عمل کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا نیاز است که قطعه‌سازان فولادی نیز برای دستیابی به ساختار مدون، انجمن قطعه‌سازان فولاد را تشکیل دهند.

به گفته ی غریب پور انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در این زمینه به شکل مطلوب عمل کرده و ایجاد ساختار در حوزه تولید فولاد ایجاد کرده است.

عناوین برگزیده