خبر
ریلی و راه آهن  

احداث ۹۵۰۰ کیلومتر راه‌‌آهن در برنامه کاری شرکت ساخت و توسعه

می متالز - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با بیان اینکه «احداث ۹۵۰۰ کیلومتر خطوط ریلی در برنامه شرکت ساخت و توسعه قرار دارد» گفت: طبق پیش‌بینی‌ها مجموع پروژه های ریلی در دست بهره‌برداری تا بهار سال آینده به ۱۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

به گزارش می متالز، خیرالله خادمی اظهار داشت: با توجه به شعار «رونق تولید» که از سوی مقام معظم رهبری برای سال ۱۳۹۸ برگزیده شد، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با قرار دادن این شعار بر سرلوحه کار خود،‌ طرح و پروژه‌های زیربنایی را با استفاده از توان شرکت‌ها و مهندسان کشور است. شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته با افتخار توانمندی ‌های شرکت‌ها و مهندسان داخلی را به نمایش گذاشت و مورد استقبال عموم نیز قرار گرفت تا بتواند سهم اندکی در ارتقا دانش و توان مهندسی کشور ایفا کند.

وی ضمن عرض خسته نباشید و خداقوت به تمام زحمتکشان حوزه ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل یادآور شد: این عزیزان یک سال پرزحمت همراه با اتفاقات طبیعی همچون سیل اواخر اسفندماه و ابتدای فروردین ماه را پشت سر گذاشتند و بخش خصوصی حوزه زیرساخت و راهداری با سر بلندی از این اتفاق بیرون آمدند. ما وظیفه داریم از جانب خود از این عزیزان که بدون کوچترین عذر، بهانه و کمترین تعلل با هزینه شخصی به یاری مردم سیل زده شتافتند تقدیر و تشکر کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات انجام شده طی شش سال گذشته در حوزه ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ریلی و همچنین برنامه‌های پیش رو در این حوزه بیان داشت: در حال حاضر طول خطوط اصلی ریلی کشور ۱۱۰۰۰ کیلومتر است که با احتساب خطوط فرعی و آنتنی طول کل شبکه ریلی کشور به ۱۴۰۰۰ کیلومتر می‌رسد. همچنین احداث ۹۵۰۰ کیلومتر خطوط ریلی جدید در برنامه  کاری این شرکت قرار دارد.

بهره‌برداری از ۹۸۰ کیلومتر راه‌آهن در ۳ سال

وی افزود: از ۹۵۰۰ کیلومتر خطوط ریلی تحت برنامه، نزدیک به ۳۳۰۰ کیلومتر در دست اجرا قرار دارد که حدود ۳۰ درصد ریل‌های موجود کشور را تشکیل می‌دهد. از این میزان حدود ۹۸۰ کیلومتر در اولویت برنامه کاری شرکت ساخت و توسعه قرار گرفت که شامل اتصال ریلی به کشورهای ترکمنستان و افغانستان، همچنین اتصال پنج مرکز استان همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، گیلان و آذربایجان شرقی از مسیر جدید به شبکه ریلی بود که سرانجام این پنج مرکز استان در سال‌های  ۹۶ و ۹۷ و ۹۸ با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل یادآور شد: برای اتصال مرکز استان آذربایجان شرقی از مسیر جدید، راه‌آهن میانه-بستان‌‌آباد-تبریز در دستور کار قرار داشت که میانه-بستان‌آباد به بهره‌برداری رسید و طبق وعده رئیس جمهوری تلاش می‌شود ۴۴ کیلومتر باقیمانده تا تبریز تا پایان سال مالی ۹۹ در صورت تامین منابع لازم به بهره‌برداری برسد.

خادمی با بیان اینکه «طبق برآورد انجام شده، ارزش ریالی روز  این پنج پروژه بیش از  ۱۸ هزار میلیارد تومان است» گفت: این حجم از سرمایه گذاری رقم قابل توجهی است و امیدواریم از این مسیرها به خوبی برای رفاه عمومی و انتقال بار و مسافر استفاده شود.

بهره‌برداری از راه‌آهن خواف-هرات مشروط به امنیت داخلی افغانستان

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکمیل راه‌آهن خواف-هرات تا نقطه صفر مرزی در ایران گفت: در صورت برقراری شرایط مناسب امنیتی در افغانستان و تامین منابع لازم این خط به طول ۱۳۹ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها تا پایان امسال یا بهار سال آینده،‌ مجموع خطوط ریلی در دست بهره‌برداری به ۱۱۰۰ کیلومتر می‌رسد که البته این حجم از پروژه بدون احتساب تلاش‌ها و اقدامات شرکت راه آهن در خصوص احداث خطوط دوم، سوم و چهارم است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در پایان یادآور شد: عملیات اجرایی اتصال استان‌های اردبیل، کردستان و چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور از پیشرفت خوبی برخوردار هستند و در اولویت برنامه بهره‌برداری قرار دارد.

نظرات:

نظر خود را اینجا بنویسید:

   
   
   
 

امتیاز های جایگزینی بتن به‌جای آسفالت در پروژه‌های راه‌سازی

می متالز - چهار مزیت روکش‌های بتنی در مقایسه با روکش‌های آسفالتی رایج در پروژه‌های راه‌سازی کشور سبب شده وزارت راه‌وشهرسازی فرمان بتنی شدن رویه‌های ۱۰ درصد از راه‌های در دست ساخت کشور تا پایان برنامه ششم توسعه (سال ۱۴۰۰) را صادر کند.
 مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل مطرح کرد؛

واریز اولین قسط راه آهن چابهار – زاهدان به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان

می متالز - خادمی گفت: اولین قسط خط راه آهن چابهار – زاهدان به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان تا چند روز آینده واریز می‌شود.
 معاون وزیر راه و شهرسازی در نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته:

سازمان برنامه و بودجه در لایحه بودجه ۹۹ پروژه جدیدی اضافه نکرده است/ ۱۲ هزار کیلومتر راه‌، راه‌آهن و آزادراه در دست ساخت/ ۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز برای اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره/ تکمیل شبکه حمل‌ و‌ نقل 200 هزار میلیارد تومان اعتبار مالی نیاز دارد

می متالز - خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌‌ونقل با بیان این که «سازمان برنامه و بودجه در لایحه بودجه ۹۹ هیچ طرح و پروژه‌ای را اضافه نکرده است» تصریح کرد: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور نیز آن دسته از پروژه های دارای اعتبار مصوب را در دستور کار خود دارد.
 

افتتاح خط راه آهن میانه ـ بستان آباد و تحقق وعده دولت در اتصال ۵ استان به شبکه ریلی

می متالز - افتتاح خط راه آهن میانه ـ بستان آباد، تحقق وعده دولت در اتصال ۵ استان به شبکه ریلی، پنجمین پروژه ریلی کشور در دولت دوازدهم در آستانه بهره‌برداری، اشتغالزایی چینی‌ها در کرمانشاه، اختصاص رتبه ۱۶ جهان در حوزه پژوهش به ایران ، ورود بیش از ۵۱ هزار مسافر از مرز باشماق به کشور و شکستن رکورد تولید کارخانه فولاد چهارمحال و بختیاری.
 

راه‌آهن میانه - بستان‌آباد به بهره‌برداری رسید/ جابه‌جایی ۲ میلیون مسافر و صرفه‌جویی ۱۶ میلیون لیتر سوخت

می متالز - بهره‌برداری از راه‌آهن میانه - بستان‌آباد امروز با حضور رئیس‌جمهور آغاز شد.
 مدیرعامل شرکت ساخت خبر داد:

تحویل نخستین محموله ریل ملی/ جزییات قراردادهای بعدی با ذوب‌آهن

می متالز - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور از تحویل نخستین محموله ریل ملی و ارسال به خطوط آماده ریل‌گذاری خبر داد و گفت: در صورت آمادگی شرکت ذوب آهن، ما هم برای انعقاد قراردادهای دوم و سوم ریلی که در ساخت خطوط دیگرمان به آن نیاز داریم، آماده هستیم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
آخرین رویدادها
انتشارات
 معادن و فلزات

ماین اند بیزینس تودی

 قراضه و بازیافت

آهنگان

همکاران ما