تاریخ: ۲۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۴۶
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۸۰۰۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سود ۸۰۶ میلیارد ریالی در عملکرد ۹ ماهه کسب شد؛

رشد ۸۳ درصدی سودآوری "ساروم"

می متالز - نرخ متوسط فروش هر تن سیمان شرکت در این مدت معادل یک میلیون و ۸۳۰ هزار ریال در بخش داخلی و یک میلیون و ۵۲۵ هزار ریال در بخش داخلی است.
رشد ۸۳ درصدی سودآوری "ساروم"

به گزارش می متالز، شرکت سیمان ارومیه در عملکرد ۹ ماهه خود موفق به کسب سود خالص ۸۰۶ میلیارد و ۲۷۱ میلیون ریالی شده و این سود نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش جالب توجه ۸۳ درصدی را نشان می‌دهد.

جمع درآمد‌های عملیاتی محقق شده این شرکت در این دوره زمانی به ۱.۹۳۲ میلیارد ریال رسیده است. افزایش ۳۴ درصدی درآمد عملیاتی در این دوره محقق شده است.

مقادیر فروش محصول اصلی شرکت یعنی سیمان در این دوره به بیش از یک میلیون و ۱۱۸ هزار تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است. نرخ متوسط فروش هر تن سیمان شرکت در این مدت معادل یک میلیون و ۸۳۰ هزار ریال در بخش داخلی و یک میلیون و ۵۲۵ هزار ریال در بخش داخلی است.

این در حالی است که بر اساس اخرین گزارش عملکرد ماهیانه شرکت که مربوط به آذر ماه سال جاری است، نرخ فروش هر تن سیمان به یک میلیون و ۸۸۰ هزار ریال در بخش داخلی و یک میلیون و ۴۲۳ هزار ریال در بخش صادراتی بوده است.

همچنین در این دوره شاهد شناسایی مبلغ ۱۰۳ میلیارد ریال درآمد‌های غیرعملیاتی بوده ایم که عمدتا شامل ۶۰ میلیارد ریال درآمد شناسایی شده بابت معافیت ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم و همچنین ۲۷ میلیارد ریال سود تسعیر دارایی‌های عملیاتی شرکت بوده است. به نظر می‌رسد که این بخش از سود شرکت در سنوات آتی قابلیت تکرار را نداشته باشد.

عناوین برگزیده