تاریخ: ۲۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۰
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۸۰۰۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

معرفی گروه‌های مناسب سرمایه‌گذاری

می متالز - مادامی که نقدینگی به همین صورت در بازار جریان داشته باشد بازار سرمایه پتانسیل رشد و لمس قیمت های بالاتر را دارد.
معرفی گروه‌های مناسب سرمایه‌گذاری

به گزارش می متالز، بازار سرمایه که هفته گذشته، با وجود حمایت ها باز هم تحت تاثیر تنش های سیاسی ریزش سنگینی داشت، با آرام شدن اوضاع در هفته جاری تخته گاز پیش می رود. به طوری که نه تنها افت تقریبا ۸ درصدی هفته قبل در ۳ روز معاملاتی ابتدای این هفته جبران شد؛ بلکه حتی سقف جدیدی هم ثبت شد و شاخص کل تا لمس کانال ۴۰۰ هزار واحدی کمتر از ۸ هزار پله فاصله دارد.

از ماه‌ها قبل کارشناسان بازار سرمایه پیش‌بینی شاخص ۴۰۰ هزار واحدی را تا پایان سال جاری می‌کردند و با نزدیک شدن به این محدوده به نظر می‌رسد باید اصلاحی صورت بگیرد. البته حجم ورود نقدینگی به بازار آنقدر پرفشار بوده که مدت‌ها است تکنیکال و فاندامنتال در برابر جریان خروشان نقدینگی سر تعظیم فرود آورده اند.

مهدی طحانی کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار سرمایه و پیش‌بینی روند آتی بیان کرد: جریان پول در بازار سرمایه، جریان قدرتمندی بوده و رشد بازار‌سرمایه را رقم زده اما؛ نباید فراموش کرد که این رشد با توجه به حجم نقدینگی بازار طبیعی است.

وی ادامه داد: گزارش های عملکرد ۹ ماهه شرکت ها نیز گزارش های مناسبی خواهند بود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: قیمت سهم‌ها در بازارسرمایه به قیمت‌های قبل بازگشت و سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در سهم‌های بزرگ و بنیادی بازار متمایل شده‌اند؛ مادامی که نقدینگی به همین صورت در بازار جریان داشته باشد بازار سرمایه پتانسیل رشد و لمس قیمت‌های بالاتر را دارد؛ ولی احتمالا روند دو روز گذشته، (یکشنبه و دوشنبه)، در روزهای آینده با این شدت تکرار نخواهد شد.

مدیر حساب‌های سرمایه‌گذاری شرکت مدیریت سرمایه کیان تصریح کرد: نسبت به رشد کلی بازار سرمایه در بلندمدت خوشبین هستم؛ ولی نکته اینجا است که بورس ما دچار رفتارهای هیجانی خیلی منفی یا خیلی مثبت شده و با این شدت هیجان بازار سرمایه، تحلیل کوتاه مدت کار آسانی نیست اما؛ به هر حال با در نظر گرفتن وضعیت بازارهای رقیب، شیب صعودی تورم و نیز نرخ ارز، روند بازار سرمایه در بلندمدت صعودی خواهد بود.

این کارشناس بازارسرمایه در پایان خاطرنشان کرد: در این شرایط سهم های ۵ صنعت بانک، پتروشیمی، پالایشی، فلزی و معدنی گزینه های مناسب تری برای سرمایه گذاری هستند.

عناوین برگزیده