تاریخ: ۲۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۳۲
بازدید: ۳۳۴
کد خبر: ۸۰۱۲۲
سرویس خبر : انرژی
الماسی در تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مطرح کرد:

کاهش مصرف گاز نیروگاه‌ها در فصل سرما

می متالز - سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: باوجود آنکه سوخت اصلی نیروگاه‌ها گاز است اما در فصل سرما مصرف سوخت گاز آن‌ها کاهش یافته و به "سوخت مازوت" روی آورده‌اند و با تلفیق سوخت مازوت و گاز، سوخت روزانه خود را تامین می‌کنند.
کاهش مصرف گاز نیروگاه‌ها در فصل سرما

به گزارش می متالز، سکینه الماسی در تشریح جلسه امروز (دوشنبه 23 دی ماه) کمیسیون انرژی از حضور حسن منتظر تربتی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و همایون حائری معاونت برق و انرژی وزارت نیرو جهت بررسی آخرین وضعیت برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی و تأمین سوخت نیروگاه‌ها خبر داد.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این جلسه پس از طرح مشکلات مرتبط با تامین سوخت نیروگاه‌ها توضیحاتی نیز درباره میزان سوخت مصرفی نیروگاه‌ها نیز توضیحاتی ارائه شد، ادامه داد: در نهایت تصمیم بر این شد که شرکت ملی گاز به صورت هفتگی گزارشی به کمیسیون انرژی مجلس درخصوص میزان گاز تحویلی، میزان گاز مصرفی و میزان صادرات ارائه دهد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: مسئولان وزارت نیرو توضیح دادند؛ باوجود آنکه سوخت اصلی مصرفی نیروگاه‌ها گاز است اما در فصل سرما مصرف سوخت گاز خود را کاهش داده و به "سوخت مازوت" روی آورده‌اند و با تلفیق سوخت مازوت و گاز، سوخت روزانه خود را تامین می‌کنند.

عناوین برگزیده