تاریخ: ۲۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۰
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۸۰۱۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نقی پور اصل در دیدار با مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید:

کنسرسیوم مشترک بین صندوق های دولتی برای جلوگیری از هدر رفت منابع دولتی ایجاد شود

می متالز - درنشست مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته بر تشکیل یک کنسرسیوم مشترک به منظور ایجاد انسجام و استفاده از ظرفیت های متقابل جهت ارائه خدمات به مشتریان تاکید شد.
کنسرسیوم مشترک بین صندوق های دولتی برای جلوگیری از هدر رفت منابع دولتی ایجاد شود

به گزارش می متالز، ایجاد سامانه جامع جهت استعلام طرح های ارائه شده و جلوگیری از سوءاستفاده و اتلاف منابع دولتی، همچنین ایجاد خط اعتباری و همکاری در صدور ضمانت نامه از دیگر موارد مهمی بود که نقی پور برای ایجاد کنسرسیوم مشترک بر آن تاکید کرد.
ایجاد نهادهای موازی در شرایط فعلی برای اقتصاد کشور مناسب نیست
رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در این دیدار همچنین با اشاره به اهمیت فعالیت صندوق های دولتی در کمک به توسعه مجموعه های مختلف اقتصادی تصریح کرد: صندوق های دولتی در مقایسه با بانک ها نقش پررنگ تری در کمک به اقتصاد کشور دارند اما باید در نظر داشت که ایجاد نهادهای موازی در شرایط فعلی برای اقتصاد کشور مناسب نیست.
رضا نقی پور اصل در ادامه با تاکید بر ایجاد اراده جدی برای حمایت از صنایع پیشرفته افزود : رهبری معظم انقلاب عنایت ویژه ای برای پیشرفت و توسعه صنایع پیشرفته در کشور دارند و بارها در بیاناتشان بر تمرکز بر روی این صنایع تاکید فرموده اند و می طلبد تا در دولت و مجلس نیز این اراده تقویت شود و مجلس با تصویب قوانین لازم در این حوزه موجب تسهیل امور و رفع موانع گردد.
نقی پور اصل با اعلام خبر ایجاد 13700 فرصت شغلی توسط شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در سال 97 گفت : یکی از سیاست های اصلی این صندوق توزیع عادلانه ثروت در تمام اقصی نقاط کشور علی الخصوص در استان های محروم می باشد.
نوراله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز در ادامه این دیدار با اشاره به اهمیت خدمات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته گفت : با توجه به سیاست های صندوق کارآفرینی امید که مبتنی بر حمایت از کسب و کارهای عمومی بوده و برای صنایع پیشرفته سازوکارهای لازم در نظر گرفت نشده است واین صندوق در مواجهه با طرح های صنعتی پیشرفته به دلیل نبود تخصص و اطلاعات فنی مناسب در ارائه خدمات با مشکل مواجه بود که در این خصوص همکاری با صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در چهارچوب اعطای عاملیت می تواند این مشکل بزرگ را حل نماید.

عناوین برگزیده