تاریخ: ۲۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۰۷
بازدید: ۲۹۰
کد خبر: ۸۰۲۰۲

فناوری‌های نوین صنعت فولاد کشور را متحول می‌کند

می متالز - تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه تهران و شرکت فولاد مبارکه اصفهان در نهایت باعث توسعه فناوری شده و فناوری های نوین صنعت فولاد کشور را متحول می کند.
فناوری‌های نوین صنعت فولاد کشور را متحول می‌کند

به گزارش می متالز، اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان سنگ بنای نقشه جامع علمی کشور و محور سیاست‌های کلان اقتصادی در توسعه پایدار و همه جانبه تعریف می‌شود. از طرف دیگر بستر اجرایی شدن اقتصاد دانش‌بنیان، به مارپیچ سه‌گانه دولت، صنعت و دانشگاه گره خورده است و هر زمانی که این سه عنصر اصلی توسعه و پیشرفت به نحوه هدفداری در کنار هم قرار گرفته‌اند، از حصول توسعه پایدار اطمینان حاصل شده است.

برای دستیابی به توسعه پایدار در صنعت فولاد، توافق بر تاسیس مرکز نوآوری مبتنی بر اقتصاد تحول دیجیتال حاصل شده است. در همین راستا، ایجاد و توسعه استارت آپ‌ها و شرکت‌های مبتنی بر تحول دیجیتال در صنعت فولاد در این مرکز نوآوری با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه تهران و شرکت فولاد مبارکه اصفهان محقق می‌شود.

 هدف از امضای این تفاهم‌نامه، «پاسخگویی به اهداف و نیازهای فولاد مبارکه برای ورود به حوزه تحول دیجیتال»، «ایجاد بازوهای تحقیقاتی و اجرایی وابسته به زنجیره ارزشی مجتمع فولاد مبارکه، در عین استقلال از بدنه اصلی»، «استفاده از پتانسیل‌های دانشی موجود در دانشگاه برای برطرف‌سازی چالش‌های موجود در صنعت فولاد و طی مسیر ایده تا تجاری‌سازی» و «بسترسازی برای حرکت به سمت تحول دیجیتال در صنعت فولاد کشور» است.

این گزارش که در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شده همچنین «ایجاد و توسعه هسته‌ها و استارت آپ‌های مرتبط با تحول دیجیتال در صنعت فولاد با تمرکز بر زنجیره ارزشی فولاد مبارکه»، «همکاری برای پاسخگویی به نیاز فولاد مبارکه برای هم‌سو شدن با توسعه پایدار صنعت فولاد در حوزه تحول دیجیتال»، «همکاری در زمینه ایجاد و توسعه زیرساخت های پژوهشی، آزمایشگاهی و سایر زیر ساخت های مرتبط با توسعه پایدار صنعت فولاد»، «بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و اجرایی سه طرف با هدف تولید و توسعه دانش فنی مرتبط با توسعه پایدار صنعت فولاد و تبدیل آن به فناوری قابل انتقال» از جمله زمینه‌های همکاری طرفین خواهد بود.

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این تفاهم‌نامه متعهد شده است که مشارکت در ساختار حاکمیتی مرکز نوآوری، ارائه حمایت‌های مالی لازم برای تجهیز فضای مرکز نوآوری، حمایت‌های مالی لازم از طریق گرنت به استارت آپ‌های مستقر در مرکز نوآوری جهت رشد و به ثمر رسیدن محصولات آنها و فراهم کردن زیرساختارهای قانونی لازم برای حمایت از استارت آپ‌های مرکز نوآوری مرتبط با تحول دیجیتال در صنعت فولاد کشور را محقق کند.

عناوین برگزیده