تاریخ: ۲۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۳۶۲
کد خبر: ۸۰۲۱۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رشد مطلوب سودآوری در گزارش ۹ماهه "سخاش"

می متالز - شرکت سیمان خاش در صورت های مالی ۹ماهه، سود هر سهم را ۲هزار و ۴۰۴ریال اعلام کرد که نسبت به گزارش ۶ماهه رشد مطلوبی را داشته است.
رشد مطلوب سودآوری در گزارش ۹ماهه "سخاش"

به گزارش می متالز، شرکت سیمان خاش در اطلاعیه صورت های مالی ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۸ اعلام کرد سود هر سهم را از یک هزار و ۶۵ریالی در ۶ماه فعالیت به ۲هزار و ۴۰۴ریال رسانده است که طی دوره ۳ماهه توانسته رشد ۱۲۵درصدی را رقم بزند.

سود عملیاتی این دوره "سخاش" به ۳۱۹میلیارد ریال، سود خالص به ۳۰۰میلیارد ریال و سود انباشته آن به ۴۳۶میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته به ترتیب با رشد ۷۵، ۶۷ و ۴۰درصدی همراه شده است.

این شرکت در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد با توجه به تولید بالای ظرفیت اسمی درسال جاری و همچنین میزان فروش مطلوب شرکت در سال مورد گزارش که موجب سودآوری شده ، این روند مثبت موجب بهبود مستمر فرآیند تولید و فروش خواهد شد.

"سخاش"  در ۹ماه فروش محصولات خود را ۵۸۶هزار و ۶۸۵تن به مبلغ یک هزار و ۳۹میلیارد ریال اعلام کرد که از این محل ۳۹۶میلیارد و ۲۶۲میلیون ریال سود ناخالص شناسایی کرده است. این شرکت در دوره ۹ماهه این شرکت توانسته ۸۰هزار و ۴۴۲تن از محصولات به مبلغ ۱۴۴میلیارد و ۴۷۳میلیون ریال را از طریق صادرات به فروش برساند.

علاوه بر این "سخاش" با توجه به صادرات خود از بندر چابهار اعلام کرد که بعد از چند سال، افزایش صادرات یکی از برنامه های اصلی شرکت خواهد بود.

از سوی دیگر براساس پیش بینی که این شرکت برای ۳ماهه آخر سال مالی خود داشته اعلام کرد فروش محصولات خود را به ۲۵۳هزار و ۳۵۰تن و به مبلغ ۴۸۲میلیارد و ۱۶۹میلیون ریال می رساند.

عناوین برگزیده