تاریخ: ۲۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۲
بازدید: ۳۴۰
کد خبر: ۸۰۲۴۱
سرویس خبر : انرژی

قیمت طلای سیاه با تلاطم همراه شد

می متالز - بهای معاملات آتی نفت برنت در معاملات امروز در بازارهای جهانی با کاهش همراه شد.
قیمت طلای سیاه با تلاطم همراه شد

به گزارش می متالز، قیمت نفت در بازار امروز با روند منفی همراه شد در حالی که، نگرانی از اجرای فاز دوم صلح تعرفه ای میان چین و آمریکا و امکان عملی نشدن آن، موجب نوسان در قیمت این کالا شده است.

به این ترتیب، قیمت نفت برنت با کاهش ۰.۲ درصدی به هر بشکه ۶۴ دلار و ۳۰ سنت رسید و قیمت نفت سبک آمریکا با افت ۰.۳ درصدی به هر بشکه ۵۸  دلار و ۲ سنت داد و ستد شد.

به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر بازار در شرکت OANDA، قیمت‌های نفت پس از چهار روز فروش سنگینی که به دلیل کاهش نگرانی‌ها نسبت به تنش‌های ژئوپلیتیکی داشتند، روز سه‌شنبه تحت تاثیر خوش‌بینی پیرامون توافق تجاری آمریکا و چین و بهبود ملایمی پیدا کرده‌اند اما دوباره در پی نگرانی از فاز دوم صلح تجاری میان آمریکا و چین روند نزولی به خود گرفت.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت سی‌ام‌سی مارکتس با اشاره به این موضوع عنوان کرد: معامله‌گران پیش از این، توافق مذکور را در معاملاتشان لحاظ کرده‌اند و ریسک کاهش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد.

در میان آماری که مورد توجه بازار قرار گرفت، رشد حدود ۱۰ درصدی واردات سالانه نفت چین در سال ۲۰۱۹ بود که تحت تاثیر رشد تقاضا از سوی ابرپالایشگاه‌های جدید راه‌اندازی شده در این کشور روی داد.

اما شرکت دولتی CNPC چین پیش‌بینی کرد رشد تقاضا برای نفت در چین امسال ممکن است نصف رشد سال ۲۰۱۹ و پایین‌ترین نرخ رشد از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ شود.

به گفته محققان این شرکت نفتی، تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین همچنان در اقتصاد چین ملموس خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، همچنین شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در واکنش به تنش‌های ژئوپلیتیکی اخیر خاورمیانه اظهار کرد که کشورش برای حفظ ثبات بازار نفت تلاش خواهد کرد. وی همچنین اظهار کرد هنوز زود است درباره احتمال تمدید پیمان کاهش تولید گروه اوپک پلاس پس از ماه مارچ که مدت اجرای این پیمان منقضی می‌شود، صحبت کنیم.

عناوین برگزیده