تاریخ: ۱۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۰
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۸۰۲۸۱
معاون رییس جمهور؛

احداث بیش از ۱۲۰۰ خط ریلی جدید در کشور

می متالز - نوبخت از احداث بیش از ۱۲۰۰ خط راه آهن جدید در کشور خبر داد و گفت: در لایحه بودجه سال آینده ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی پیش بینی شده است.
احداث بیش از ۱۲۰۰ خط ریلی جدید در کشور

به گزارش می متالز، «محمد باقر نوبخت» امروز (پنج شنبه 12 دی) در حاشیه بازدید از قطعه ۷ راه آهن رشت - کاسپین - انزلی، اظهار کرد: ۲ طرح  عمرانی آزاد راه و تکمیل ریل در گیلان وجود دارد که پیش بینی می‌شود این طرح‌ها سال آینده به بهره‌برداری برسد.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه هشت کیلومتر باقیمانده آزاد راه حد فاصل منجیل تا رودبار که 70 درصد آن را ابنیه تشکیل داده است گفت: در این پروژه وسیع، باید تونل و پل احداث شود.

وی اضافه کرد: به دلیل ترافیک سنگین در مسیر آزاد راه رشت – قزوین این طرح در الویت طرح‌های عمرانی دولت قرار دارد و هم‌اکنون ۲ پیمانکار در این پروژه در حال فعالیت است.

نوبخت اذعان کرد: 400 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این پروژه پیش بینی می شود و اواخر سال آینده این پروژه مهم به اتمام برسد.

رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: تکمیل پروژه ادامه راه آهن قزوین – رشت  که باید به بندر انزلی و آستارا متصل گردد از دیگر پروژه های مهم دولت شمرده می‌شود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود، بیش از یک هزار و 200 کیلومتر خط ریلی جدید سال آینده در کشور طراحی و اجرایی شود که در لایحه بودجه سال آینده 70 هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح های عمرانی در نظر گرفته شده است.

نوبخت خاطرنشان کرد: در 9 ماهه نخست امسال 39 هزار و 600 میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی کشور پرداخت شده است.

معاون رییس جمهور اذعان کرد: توجه به خط ریلی و راه‌ها، زمینه رونق اقتصادی را در جامعه فراهم می‌کند.

عناوین برگزیده