تاریخ: ۱۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۴۰
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۸۰۲۸۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بیش از ۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی اصفهان پرداخت شد

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: افزون‌بر ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از محل منابع رونق تولید و ۷۲۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۸ تسهیلات به ۱۱۰ واحد صنعتی با ظرفیت اشتغال هفت هزار و ۲۰۰ نفر در سال‌جاری پرداخت شده است.
بیش از ۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی اصفهان پرداخت شد

به گزارش می متالز، ایرج موفق روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی در حال ساخت اردستان یادآور شد: نرخ تسیهلات تبصره ۱۸ در استان اصفهان بر اساس ابلاغ صورت گرفته، ۱۲ و ۱۴ درصد است.

وی افزود: هر هفته با حضور استاندار نشست بررسی مشکلات واحدهای صنعتی برگزار می‌شود که رویه در پیش گرفته شده، موجب شده است تا اتفاق‌های خوبی رخ دهد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به قول مساعد بانک‌های عامل برای تامین تسهیلات مورد نیاز واحدهای صنعتی بیان کرد: در شهرستان اردستان نیز با توجه به شرایط منطقه می‌توان تسهیلات مورد نیاز واحدهای صنعتی را با نرخ یارانه‌ای تامین کرد.

وی تاکید کرد: کمک به واحدهای صنعتی در حال پیشرفت اردستان جهت بهره‌برداری در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد اما بحث اصلی در این شهرستان وجود معادن غنی است که در پهنه‌هایی شناسایی شده و در راستای اکتشاف قرار گرفته تا سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

موفق یکی از این موارد را معدن مس روستای کهنگ عنوان کرد و افزود: شهرستان اردستان بیشترین ذخیره مس استان اصفهان را داراست که بر این اساس شرکت ملی مس ایران برای اکتشاف و بهره‌برداری وارد عمل شده است.

وی در ادامه هدف از سفر به اردستان را بازدید از کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی منطقه و آشنایی با مشکلات پیش روی صنعت این شهرستان برشمرد و گفت: با تشکیل کارگروه‌های مرتبط در استان برای برطرف کردن این مسایل گام برداشته خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در مورد تامین ماسه بادی مورد نیاز کشاورزان این منطقه نیز تصریح کرد: با هماهنگی اداره‌کل منابع طبیعی، محیط زیست استان و مسوولان عالی شهرستان مجوز برداشت صادر خواهد شد.

استان اصفهان دارای حدود ۹ هزار و ۵۶۰ واحد صنعتی و تولیدی است که از بین آنها ۴۰۰ واحد بزرگ نیازمند سرمایه در گردش شناسایی شدند.

۶۶ واحد صنعتی نیز در شهرستان اردستان وجود دارد که از این میان ۴۰ واحد با ظرفیت اشتغال یک‌هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

همچنین ۷۵ پروانه بهره‌برداری تا کنون در زمینه فعالیت‌های معدنی در اردستان صادر شده که در زمان حاضر ۳۰ معدن با ظرفیت اشتغال ۵۰۰ نفر فعالیت دارند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

عناوین برگزیده