تاریخ: ۱۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۲
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۸۰۲۸۷
استاندار اردبیل خبر داد:

29 هزار میلیارد تومان دستاورد سفر رئیس جمهور

می متالز - استاندار اردبیل گفت: در بخش‌های مختلف راه، راه آهن و توسعه طرح‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل 29 هزار میلیارد تومان منابع اعتباری تعریف شده است.
29 هزار میلیارد تومان دستاورد سفر رئیس جمهور

به گزارش می متالز، اکبر بهنامجو امروز ۱۲ دی ماه  در نشست با اصحاب رسانه در تشریح دستاوردهای سفر رئیس جمهور به استان اردبیل اظهار کرد: بعد از ماه‌ها چشم‌انتظاری سفر رئیس جمهور به استان اردبیل انجام شد تا به اهدافی که در سفر استانی رئیس جمهور پیگیر بودیم در قالب مصوبات متعدد بتوانیم دست یابیم.

وی یکی از دلایل تاخیر سفر رئیس جمهور به استان را پیگیری تامین منابع اعتباری بیشتر از طریق بانک‌ها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: تابستان امسال با حضور مدیران عامل بانک‌ها مقدمات اولیه این سفر فراهم شد تا با توافق انجام شده برای پروژه‌های متعدد نظیر پایاب سد گیوی 220 میلیارد تومان و توسعه فاضلاب شهر اردبیل و نمین 100 میلیارد تومان و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی در این استان 250 میلیارد تومان اختصاص یابد.
رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: قبل از سفر به ارزش 800 میلیارد تومان پروژه‌های متعددی را با تامین منابع بانکی تعریف کردیم تا در سفر رئیس جمهور 600 تا 800 میلیارد تومان منابع برای استان اختصاص یابد که تنها برای راه‌آهن 700 میلیارد تومان اعتبار تا سال 1400 اختصاص خواهد یافت.
بهنامجو ادامه داد: اختصاص 630 میلیارد تومان اعتبار برای راه آهن اردبیل در کنار فاینانس داخلی در این شرایط مالی یک حرکت بی‌نظیر است و ما در این استان با یک کار پیگیرانه و تیمی با همراهی مدیران سعی می‌کنیم وضعیت متفاوتی را در تکمیل پروژه‌های عمرانی و اجرایی رقم بزنیم.

نهضت احداث بزرگراه تا 10 سال آینده ادامه خواهد داشت


استاندار اردبیل به آهنگ سریع احداث بزرگراه در این استان اشاره کرد و گفت: نهضت احداث بزرگراه در استان اردبیل سالانه 50 کیلومتر با تلاش راه و شهرسازی استان اردبیل آغاز شده و امیدواریم تا افق 10 ساله بتوانیم تمام راه‌های استان اردبیل را به بزرگراه ارتقا دهیم.
بهنامجو از اختصاص 9 هزار و 610 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و منابع از محل صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد و افزود: کارآفرینان علمی و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند 10 برابر سرمایه اولیه خود تسهیلات 4 تا 6 درصدی دریافت کنند که به زودی صندوق نوآوری و شکوفایی در این استان راه‌اندازی خواهند شد.
وی در مورد اختصاص 20 درصد منابع تبصره 18 به عنوان تسهیلات کم بهره برای واحدهای صنعتی و تولیدی استان بیان کرد: از 840 میلیارد تومان سهم استان تاکنون 170 میلیارد تومان از طریق بانک‌ها به طرح‌های صنعتی و کشاورزی پرداخت شده که بانک کشاورزی در پرداخت این منابع در سطح کشور پیشتاز است.
رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل به امضای تفاهمنامه مشترک با سازمان‌ها و بانک‌ها در توسعه بخش صنعتی اشاره کرد و گفت: با افتتاح نئوپان خلخال و همچنین کارخانه آرتاویل تایر اشتغالزایی خوبی در استان آغاز شده و سعی بر این است تا در نقطه به نقطه استان طرح‌ها و پروژه‌های اشتغالزا عملیاتی و اجرایی شود.
بهنامجو به احداث بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای کشور در پارس‌آباد اشاره کرد و افزود: امسال 3 هزار و 500 هکتار مجتمع گلخانه‌ای به بهره‌برداری رسید که سال آینده این ظرفیت تا 12 هزار هکتار افزایش خواهد یافت.
وی از اصحاب رسانه خواست؛ با بیان دستاوردهای تحسین‌برانگیز دولت در استان روحیه امیدواری و نشاط را در بین مردم گسترش دهند تا مشکلات و گره‌های اقتصادی به تدریج و با تلاش مضاعف رفع شود.
استاندار اردبیل در مورد احداث شهرک مشترک صنعتی در پارس‌آباد بیان کرد: تنها جایی که قابلیت اتصال به خط ریلی آذربایجان را داشت منطقه پارس‌آباد بود که به هیچ وجه در انتخاب این منطقه تبعیضی بین شهرهای مرزی قایل نشدیم بلکه مناسب‌ترین نقطه برای انتقال سریع بار و صادرات برون مرزی مدنظر بوده است.
بهنامجو در مورد افتتاح کارخانه تولید کامیون در مشگین‌شهر و احداث سوله‌های متعدد با هدف راه‌اندازی خط مونتاژ، تولید بدنه، کارگاه تراشکاری، پرس و ... اظهار کرد: هیچ کارخانه خودروسازی در دنیا همه قطعات را خودش تولید نمی‌کند و به تبع این شرایط حدیدمبتکران تا 45 درصد قطعات تولید کامیون چاپار را خود انجام می‌دهد و مابقی از سایر مناطق کشور تامین خواهد شد.
وی ظرفیت نهایی این کارخانه را تولید روزانه 50 دستگاه کامیون اعلام و خاطرنشان کرد: این کارخانه متناسب با نیاز بازار به ویژه درخواست سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تولید خود را انجام می‌دهد.

استاندار اردبیل گفت: نباید به سرمایه‌گذاران و شعور مردم توهین کنیم چرا که خط تولید این کارخانه در مقابل دید اذهان عمومی با حضور رئیس جمهور افتتاح شد و ضرورت دارد عده‌ای چشم بسته در این زمینه قضاوت نکرده و واقعیت‌ها را ببینند.
بهنامجو در پایان بیان کرد: برخی از اصحاب رسانه بهتر است به جای ارائه گزارش‌های ناامیدکننده و گاه اهانت‌آمیز به سمت بیان واقعیت‌ها حرکت کنند و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده را به درستی مورد حمایت و توجه قرار دهند.

عناوین برگزیده