تاریخ: ۲۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۳۵
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۸۰۳۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چگونه بفهمیم کارتخوان مطب به سازمان مالیاتی متصل است؟

می متالز - علاوه بر نبود کارتخوان، متصل بودن کارتخوان به سازمان مالیاتی نیز برای اصنافی که داشتن کارتخوان برای آن ها تکلیف شده است، اهمیت دارد که این موضوع را می‌توان از روی رسید کارتخوان مربوط متوجه شد.
چگونه بفهمیم کارتخوان مطب به سازمان مالیاتی متصل است؟

به گزارش می متالز، مسوولان سازمان مالیاتی در پاسخ به این اعلام مردم که برخی پزشکان از کارتخوان‌های غیر مرتبط استفاده می‌کنند، توصیه می‌کنند که شهروندان موارد را از طریق تلفن ۱۵۲۶ اطلاع دهند. آنها تاکید می‌کنند که علاوه بر جرایم متخلفان، مالیات واقعی آنها از طریق داده‌های سازمان مالیاتی محاسبه خواهد شد.

بر اساس قانون بودجه ۹۸، پزشکان مکلف شده‌اند با نصب کارتخوان، مالیات مربوط به درآمدهای خود را به طور شفاف بپردازند. با این حال، از اعلام برخی شهروندان خبر داده که گفته‌اند برخی صنوف به خصوص مطب پزشکان، از کارتخوان‌های غیر مرتبط استفاده می‌کنند و برای کارت کشیدن سلیقه‌ای رفتار می‌شود.

در این باره، خانی، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان امور مالیاتی با این توصیه که شهروندان از طریق سامانه ارتباط مردمی با تلفن ۱۵۲۶ موارد مشابه را اطلاع دهند، گفت: سازمان مالیاتی در صورت اعلام چنین مواردی مکلف است به این موضوع ورود و آن را از طریق دفتر مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی با حساسیت پیگیری کند.

این تخلفات در شرایطی از سوی مردم اعلام می‌شود که مسیحی معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفته است: تاکنون حدود نیمی از پزشکان در سامانه مذکور ثبت‌نام کرده‌اند.

وی این را یادآور شده است که قطعا برای پزشکانی که از قانون تمکین نمی‌کنند، جرایم لازم پیش‌بینی شده است.

یکی از این جرایم آن است که پزشکانی که دستگاه کارتخوان را نصب نکنند، ۲ درصد درآمدشان به عنوان جریمه دریافت خواهد شد، همچنین این پزشکان از تسهیلات مربوط برخوردار نخواهند شد.
وی ابراز اطمینان کرده که سازمان مالیاتی قطعا به شیوه‌های مختلف و با مراجعه به داده‌های موجود سعی خواهد کرد به مالیات واقعی پزشکان دسترسی داشته باشد.

درخور ذکر است، مرکز پژوهش‌های مجلس، مالیات پزشکان را حدود ۶۷۰۰ میلیارد تومان در سال تخمین زده است. با این حال، طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، مالیات این صنف صرفا ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است.

چگونه بفهمیم کارتخوان پزشک به سازمان مالیاتی وصل است؟

علاوه بر نبود کارتخوان، متصل بودن کارتخوان به سازمان مالیاتی نیز برای اصنافی که داشتن کارتخوان برای آن ها تکلیف شده است، اهمیت دارد. بر این اساس، این سوال به وجود می‌ آید که چطور متصل بودن کارتخوان به سازمان مالیاتی را تشخیص دهیم؟ طبق گزارش عیارآنلاین در این باره، این موضوع را می‌توان از روی رسید کارتخوان مربوط متوجه شد. با توجه به خبر یادشده، رسید کارت‌خوان مطب‌های متصل به سازمان مالیاتی سه ویژگی دارد: اول: شماره مالیاتی در جلوی عبارتی به همین نام روی آن درج شده است. دوم: علامت سازمان مالیاتی در آن درج شده است. سوم: حاوی کد کیو آر است.

عناوین برگزیده