تاریخ: ۲۶ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۰۳
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۸۰۴۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازارسرمایه اعلام کرد:

پیش بینی ادامه روند صعودی شاخص و اثر افزایش سرمایه جذاب بر سه گروه

می متالز - کارشناس بازارسرمایه با پیش بینی ادامه روند صعودی شاخص در میان مدت گفت: افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی موجب رشد سهام گروه‌هایی مانند بیمه، بانک و خودرو خواهد شد.
پیش بینی ادامه روند صعودی شاخص و اثر افزایش سرمایه جذاب بر سه گروه

به گزارش می متالز، نوید قدوسی با بیان اینکه روند منفی معاملات در بازار هفته گذشته به دلیل ایجاد یک فضای نگرانی و تردید مبنی بر احتمال درگیری نظامی بین ایران و آمریکا بود به ایرنا گفت: بعد از حمله نظامی ایران و عدم واکنش از سوی طرف مقابل، چنین برداشتی بین سرمایه‌گذاران ایجاد شد که تقابل نظامی بین دو کشور و ریسکی که بر بازار سرمایه سایه انداخته بود به پایان رسیده و این موضوع از قبل‌پیش بینی شده بود که بازار به روند گذشته خود بازگردد.

وی ادامه داد: رشد چند روز گذشته بازار ناشی از رفع نگرانی درگیری نظامی بود که باعث شد بازار طی دو روز گذشته رکورد شاخص قبلی را بشکند. جو متعادلی بر بازار حاکم شده و به نظر می‌رسد روند میان مدت بازار به شرط برقراری آرامش و نبود ریسک بزرگ و بحران با شیب ملایم صعودی باقی بماند اما به اندازه رشد هیجانی چند روز نخست هفته جاری نخواهد بود.

این کارشناس درباره زمان ورود شاخص به کانال ۴۰۰ هزار واحد توضیح داد: ورود شاخص به این کانال چندان اهمیتی برخوردار نیست و فقط دارای جنبه روانی مهم است و نمی‌تواند به عنوان ملاکی برای سرمایه‌گذاری تلقی شود و افرادی که اعتقاد به رشد میان مدت بازار دارند نوسان ۱۵ هزار واحدی شاخص نباید اهمیتی داشته باشد.

قدوسی ادامه داد: متقاضیان سرمایه گذاری در بورس باید خرید را در روز منفی بازار و به دور از هیجان انجام دهند و کمی صبور باشند تا بازدهی مناسبی  کسب کنند.

وی درباره تاثیر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی بر روند بازار هم گفت: اثر افرایش سرمایه از چهارشنبه هفته گذشته در بازار دیده شده و همچنان هم ادامه دارد و در برخی از گروه‌ها مانند بیمه، بانک و خودرو موثر است و محرک رشد قیمت‌ها این گروه‌ها خواهد بود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده