تاریخ: ۲۶ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۰۷
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۸۰۴۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توافق‌ اقتصادی و تجاری چین و آمریکا امضا شد/ مفاد مهم توافق و مواضع ترامپ

می متالز - مرحله اول توافق‌ اقتصادی و تجاری چین و آمریکا با حضور ترامپ و معاون اول رئیس جمهور چین در واشنگتن امضا شد.
توافق‌ اقتصادی و تجاری چین و آمریکا امضا شد/ مفاد مهم توافق و مواضع ترامپ

به گزارش می متالز، مرحله اول توافق‌ اقتصادی و تجاری چین و آمریکا با حضور ترامپ و معاون اول رئیس جمهور چین در واشنگتن امضا شد.

طبق این توافق، چین با افزایش واردات حداقل ۲۰۰ میلیارد دلاری از آمریکا نسبت به سال ۲۰۱۷ موافقت کرده که شامل افزایش ۳۲ میلیارد دلاری محصولات کشاورزی، ۷۸ میلیارد دلاری محصولات تولیدی، ۵۲ میلیارد دلاری انرژی و ۳۸ میلیارد دلاری خدمات است.

همچنین چین اقدامات بیشتری برای مبارزه با محصولات تقلبی انجام خواهد داد و سرقت اسرار تجاری را تسریع و تسهیل خواهد کرد.

آمریکا هم تا حداکثر ۲۵ درصد تعرفه ها برای حدود ۳۶۰ میلیارد دلار کالاهای چینی را حفظ می کند. همچنین انتظار می رود چین که بخش عمده تعرفه ۱۰۰ میلیارد دلار محصولات آمریکایی را حفظ کند.

ترامپ بعد از امضا این توافق گفت: این توافق، اقتصاد آمریکا را دگرگون خواهد کرد و راهی برای تحقق عدالت اقتصادی کارگران آمریکایی بوده و زمینه را برای روابط قوی تر میان آمریکا و چین و صلح گسترده تر جهانی فراهم می کند. امریکا و چین در حال تحصح خطاهای گذشته و تحقق عدالت و امنیت اقتصادی آینده هستند.

معاون اول رئیس جمهور چین هم اعلام کرد: دستیابی به توافق اقتصادی و تجاری هم برای چین و آمریکا و هم برای کل جهان مناسب بوده و با حقوق قانونی و منافع هیچ شخص ثالثی منافات ندارد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده