تاریخ: ۲۶ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۰۱
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۸۰۴۴۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران می‌گوید:

چه زمانی مسکن بخریم؟

می متالز - دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران می‌گوید: در حال حاضر بازار مسکن در رکود به سر می‌برد و قیمت خانه به دلیل فضای سیاسی اخیر تا حدودی عقب‌نشینی کرده است. به نظر می‌رسد با توجه به فضای امروز کشور، مقطع فعلی شرایط مناسبی برای خرید خانه باشد.
چه زمانی مسکن بخریم؟

به گزارش می متالز، در پی ناآرامی‌های اخیر حجم معاملات در بازار مسکن شهر تهران پس از دوره رونق یک ماهه به شدت پایین آمد، اما واسطه‌های ملکی امیدوارند که  به تدریج شاهد افزایش معاملات باشیم. حال با توجه به بازگشت رونق در بازار مسکن این سوال برای مردم ایجاد شده است که آیا شرایط فعلی فرصت مناسبی برای خرید خانه است یا خیر؟

دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا در حال حاضر فرصت مناسبی برای خرید مسکن است یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر بازار مسکن در رکود به سر می‌برد و قیمت خانه به دلیل فضای سیاسی اخیر تا حدودی عقب‌نشینی کرده است. به نظر می‌رسد با توجه به فضای امروز کشور، مقطع فعلی شرایط مناسبی برای خرید خانه باشد؛ چرا که قیمت خانه تا حدودی روند ثابتی را در پیش گرفته و در دو ماه اخیر قیمت خانه گران نشده است.

 مسکن تا پایان سال گران نمی‌شود / متوسط قیمت خانه در تهران از ۱۰ تا ۱۵ میلیون

محمدعلی ربانی افزود: آنچه به نظر می‌رسد این است که در سال آتی با شاهد افزایش قیمت رو به رو باشیم؛ چرا که طبق روال هر ساله نرخ دستمزد، قیمت سیمان، تیرآهن، میلگرد، بتن و … افزایش می‌یابد. در حقیقت افزایش نرخ بنزین در آبان ماه امسال تاثیری به‌سزایی در بالارفتن قیمت کالاها دارد. بنابراین پیش‌بینی می‌شود قیمت مواد اولیه در تولید ساختمان بین ۱۰ تا ۱۵ درصد در سال آینده گران خواهد شد.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا قیمت خانه در سال آینده گران خواهد شد؟ اظهار کرد: پیش‌بینی قیمت مسکن برای سال آینده بستگی به قیمت دلار و طلا دارد. چنانچه این بازارهای موازی مسکن روند متعادلی داشته باشد قیمت مسکن نیز سال آینده متعادل خواهد شد. اما چنانچه قرار باشد قیمت دلار و طلا سال آینده روند صعودی داشته باشد، قیمت خانه هم گران خواهد شد.

عناوین برگزیده