تاریخ: ۲۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۰
بازدید: ۳۴۸
کد خبر: ۸۰۴۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل کارگزاری فارابی:

طرح فروش اقساطی سهام، گامی برای حمایت بیشتر از بازار سرمایه

می متالز - طرح فروش اقساطی سهام که در جلسه شورای عالی بورس اعلام شد طرح جدیدی در راستای حمایت از بازار سرمایه و توسعه فرهنگ سهامداری است.
طرح فروش اقساطی سهام، گامی برای حمایت بیشتر از بازار سرمایه

به گزارش می متالز، رحمان بابازاده، مدیرعامل کارگزاری فارابی در این خصوص اظهار داشت: طرح فروش اقساطی سهام که در آخرین جلسه شورای عالی بورس مطرح شد، طرح جدیدی در راستای حمایت بیشتر از بازار سرمایه است که با کمک این روش، متقاضیان می توانند به صورت قسطی مالکیت سهام شرکت ها را به دست آورند.

وی در ادامه بیان داشت: جزئیات این طرح هنوز مشخص نیست اما دولت در نظر دارد از این طریق برخی از شرکت هایی که مالکیت آنها محرز شده است را به عموم مردم واگذار کند.

بابازاده در این خصوص گفت: به نظر می رسد اغلب سهم هایی که دولت از این طریق واگذار می کند شرکت های ویژه ای از صنایع مادر باشند.

مدیرعامل کارگزاری فارابی در خصوص رشد بازار سرمایه و اقبال عامه مردم به حضور در این بازار اشاره داشت: بازار سرمایه اخیرا با استقبال عامه مردم مواجه شده است و بدین وسیله فعالان بازار افزایش یافتند. به این ترتیب، به طور تقریبی میتوان گفت بسیاری از مردم از کارکرد بازار و اثر مثبت آن بر اقتصاد کشور اطلاع پیدا کردند.

وی معتقد است طرح اقساطی سهام دولت یک گام دیگر در راستای ترغیب مردم به توسعه فرهنگ سهامداری است و این فرآیند، می تواند مردم را بیش از پیش با بازار سرمایه آشنا کند.

بابازاده در پایان اشاره داشت: هم اکنون درصد قابل ملاحظه ای از مردم در بازار سرمایه فعال هستند و با روی کارآمدن سهام عدالت، اغلب مردم طعم خوش سهامداری را چشیده اند لذا این فرهنگ نیازمند توسعه و آگاه سازی بیشتر است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده