تاریخ: ۲۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۳
بازدید: ۲۹۵
کد خبر: ۸۰۴۸۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
اینوستینگ پیش‌بینی کرد؛

قیمت جهانی مس؛ چشم‌انداز ۲۰۲۰، افق ۲۰۲۳

می متالز - مس از فلزات مهم است و ایران به دلیل دارا بودن معادن بزرگ مس، در میان بازیگران فعال بازار مس دنیا است. از این‌رو برآورد قیمت این فلز می‌تواند تأثیر زیادی روی اقتصاد کشور داشته باشد. پیش‌بینی قیمت این فلز ارزشمند که در صنایع مختلفی از قبیل صنعت برق کاربرد دارد، تصویر دقیقی از آینده این صنعت ترسیم کرده و میزان درآمد احتمالی سرمایه‌گذاران این بازار را مشخص می کند.
قیمت جهانی مس؛ چشم‌انداز ۲۰۲۰، افق ۲۰۲۳

به گزارش می متالز، به نقل از سایت «اینوستینگ» در سال ۲۰۲۰ میلادی قیمت جهانی مس در قیاس با سال قبل از آن تغییر محسوسی نخواهد کرد. در این سال، متوسط قیمت هر اونس مس در بازار جهانی بین ۲.۵ تا ۲.۷۵ دلار امریکا خواهد بود و این قیمت تا پایان سال ۲۰۲۱ هم حفظ خواهد شد. البته در بازه‌هایی از زمان، شاهد افزایش قیمت مس تا مرز ۴.۵ دلار هم خواهیم بود، ولی این وضعیت موقتی است و کاهش سریع قیمت بعد از این افزایش‌های ناگهانی اتفاق می‌افتد.

اما انتظار می‌رود از سال ۲۰۲۲ قیمت مس در بازار جهانی اوج بگیرد و این روند افزایش تا انتهای سال ۲۰۲۳ ادامه داشته باشد. در این صورت شاهد فروش هر اونس مس در بازار جهانی با قیمتی بالغ‌ بر ۱۱ دلار هم خواهیم بود. درنتیجه، سرمایه‌گذاری در بازار مس از جذابیت لازم برای سرمایه‌گذاری بلندمدت برخوردار است و نوید سودآوری زیادی و البته در درازمدت را به سرمایه‌گذاران می‌دهد.

این وب‌سایت تأکید کرد، پیش‌بینی مذکور در شرایطی محقق خواهد شد که شرایط اقتصادی قاره اروپا در وضعیت کنونی باقی بماند و برگزیت و پیامدهای آن، اقتصاد منطقه را با چالش نکشد. اما اگر متغیرهای اقتصادی اروپا در فرآیند برگزیت دچار بحران شود، انتظار می‌رود قیمت هر اونس مس در بازار جهانی ۱۸ تا ۲۶ درصد بیش از این برآوردها باشد و حتی روند افزایش قیمت زودتر از سال ۲۰۲۲ شروع شود.

طبق این برآورد طی سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ میلادی، متوسط قیمت جهانی هر اونس مس در بازارها در دامنه ۱۲ تا ۱۴ دلار باقی‌مانده و در همین سطح هم حفظ خواهد شد.

عناوین برگزیده