تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۱۵
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۸۰۴۹۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
در بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل درایران؛

اجرای طرح اتوماسیون زغال با دانش داخلی در ذوب آهن

می متالز - با تکیه بر دانش صنعتگران داخلی، طرح بزرگ اتوماسیون زغال واحد یک مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان اجرا و بهره برداری شد.
اجرای طرح اتوماسیون زغال با دانش داخلی در ذوب آهن

به گزارش می متالز، مهندس ارشد برق واحد یک تولیدات کک و مواد شیمیایی این شرکت گفت: این طرح بزرگ پس از یک سال تلاش متخصصان برق تولیدات کک تکمیل و راه اندازی شد.

مجید ربیعی افزود: با تلاش و سرعت کارکنان این شرکت 800 شیت نقشه های الکتریکی ، PLC  مهندسی خرید تجهیزات و ساخت تابلوهای مورد نیاز تهیه شد.

وی همکاری شرکت های تارابگین و آذرخش زرین نصب را در این اجرای این طرح  قابل تحسین دانست و گفت: هزار متر مسیرسازی ،  سه هزار  متر کابل کشی، 15 هزار متر سیم کشی، نصب  هزار عدد تجهیزات الکتریکی جدید، هشت  عدد تابلو plc ،10 تابلو RLP ،55 تابلو LCP و ارتباطات بین تابلوهای PLC با فیبر نوری از جمله مراحل اجرای این طرح بزرگ است.

وی برنامه نویسی PLC این طرح را حاصل تلاش کارشناسان متبحر و متخصص مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی دانست و گفت: مهمترین بخش این طرح تعویض مدارهای موجود روی تابلوهای روسی با مدارهای جدید بود که در زمان اجرا هیچ گونه توقفی در روند تولید و ارسال زغال سنگ ایجاد نشد و با بهره برداری از آن ارسال تمام اطلاعات بخش به 2  در جه ارتقا پیدا کرد و ارسال زغال به طرح  pci، ورود و خروج زغال و ارتباط با سامانه توزین به طور دقیق تری مدیریت می شود.

ذوب‌آهن اصفهان نخستین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگترین تولید کننده محصولات طویل در خاورمیانه است که با ظرفیت سه میلیون و 600 هزارتن فولاد، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند.

عناوین برگزیده