تاریخ: ۱۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۴
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۸۰۵۱۲
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان:

بیش از ۲۵ هزار قطعه و تجهیزات در شرکت فولاد خوزستان بومی سازی شده است

می متالز - محمدی از بومی سازی بیش از ۲۵ هزار قطعه و تجهیزات در شرکت فولاد خوزستان خبر داد و گفت: با همدلی و هماهنگی بیش از بیش میان صنعت و دانشگاه شاهد افتخارات ارزنده ای در زمینه بومی سازی قطعات مورد نیاز صنعت خواهیم بود.
بیش از ۲۵ هزار قطعه و تجهیزات در شرکت فولاد خوزستان بومی سازی شده است

به گزارش می متالز، «علی محمدی» عصر امروز (پنجشنبه ۱۹ دی) در جلسه تفاهم نامه مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت فولاد خوزستان اظهار کرد: فولاد خوزستان طی سال های اخیر همواره به عنوان صادرکننده نمونه در کشور مورد توجه بوده و کیفیت، رقابت پذیری محصولات و حضور موفق شرکت در بازارهای بین المللی برند KSC به یک تولید کننده معتبر جهانی تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با بیان اینکه فولاد به عنوان محور توسعه در جوامع بشری نقش تعیین کننده ای در ارتقای کیفیت زندگی، رشد و توسعه فناوری ها داشته است اضافه کرد: سرانه مصرف فولاد به عنوان شاخص توسعه یافتگی در جوامع در نظر گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت فولاد خوزستان بزرگترین عرضه کننده شمش فولاد کشور است تصریح کرد: این شرکت اولین تولیدکننده فولاد با فناوری احیای مستقیم و کوره های قوس الکتریکی است.

محمدی تولیدات شرکت فولاد خوزستان در سال را ۳.۸ میلیون تن شمش فولادی، بیش از ۴.۶ میلیون تن آهن اسفنجی، ۶.۴ میلیون تن گندله و ۲.۵ میلیون تن کنستانتره عنوان کرد و افزود: ۲۲ بهمن سال جاری خط جدید گندله سازی ۲.۵ میلیون تنی به خطوط تولیدی گروه فولاد خوزستان در منطقه سنگان اضافه خواهد شد.

وی عنوان کرد: این شرکت پیشرو در صنعت فولاد کشور بوده و بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، مطالعات و تحلیل  های استراتژیک، در جهت عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، سیاست بومی سازی فناوری و اتکا به منابع داخلی را به عنوان راهکار اصلی رشد و پیشرفت در نظر گرفته است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با بیان اینکه دستاوردهای ارزنده ای به صنعت فولاد کشور تقدیم کردیم ادامه داد: با استفاده از حداکثر توان داخلی اقدام به بومی سازی و ساخت داخل کارخانه زمزم یک بر پایه فناوری احیای مستقیم میدرکس، اولین دستاورد عظیم در صنعت فولاد کشور را در سال ۸۱ به بهره برداری رساندیم.

وی این دستاورد بزرگ را محور توسعه صنعت فولاد کشور دانست و ابراز کرد: عملیات بومی سازی و ساخت داخلی کردن بیش از ۲۵ هزار قطعه و تجهیز از جمله کوره های پاتیلی، ترانسفورماتور کوره های قوس الکتریکی، کاتالیست های صنعتی در گروه فولاد خوزستان انجام شده است.

محمدی این موفقیت ها را حاصل اتکا به دانش و تخصص دانشمندان و متخصصات داخلی دانست و ابراز امیدواری کرد: با همدلی و هماهنگی بیش از بیش صنعت و دانشگاه شاهد افتخارات ارزنده ای در زمینه بومی سازی قطعات مورد نیاز صنعت خواهیم بود.

وی تاکید کرد: با بهره‌ برداری از معدنی عظیم در خوزستان در دهه فجر امسال و پیوستن فولاد اکسین به زیرمجموعه فولاد خوزستان، یک زنجیره کامل تولید فولاد را رقم خواهیم زد که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان، می‌ توان در حوزه‌ های مربوطه ایفای نقش کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان بیان کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه، معاونان و مدیران این شرکت می ‌توانند از امکانات و توانمندی ‌های دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان بازدید کنند و ما هم آمادگی داریم که افراد مرتبط با تفاهم‌ نامه از قسمت‌ های مختلف تولیدی شرکت فولاد دیدن کنند.

وی در پایان یاد آور شد: آینده‌پژوهی در صنعت فولاد، یکی از موضوعات اساسی روز دنیاست و با توجه به بازار بسیار متلاطم فولاد، می‌توان با انعقاد تفاهم‌نامه و مشخص شدن طرح‌های ارزشمند توسط واحد بهپویی این شرکت، کارهای مهم تحقیقاتی در درون دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان انجام داد.

عناوین برگزیده